کد خبر: ۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حقوق شهروندی و حفظ آن را شاید بتوان پرتکرار ترین حرف مسئولان سامزان بهزیستی دانست که در نشست های خبری و در سخنرانی ها خود زیاد به آن اشاره می کنند.

اما این حرف های قشنگ و شعارها تنها پشت در همان جلسات می ماند و هیچ گاه پایشان به ادارات بهزیستی باز نمی شود.

کافی است یک بار به عنوان مراجعه کننده با فردی معلول که نیاز به شغل یا کمکی از سوی بهزیستی پیدا کرده به این سازمان مراجعه کنید، آنگاه خواهید دید تمام آنچه در حرف های مسئولان بهزیستی شنیده ایم به عرصه عمل هنوز وارد نشده است!.

یکی از معلولان اصفهان در این زمینه در گفتگو با تابناک با انتقاد از سازمان بهزیستی استان اصفهان در ارائه خدمات اشتغال و تسهیلات به افراد جویای کار، اظهار می دارد: برای پیدا کردن شغل به بهزیستی مراجعه کردم وقتی به واحد اشتغال این سازمان ارجاع داده شدم، سراغ مدیر واحد اشتغال را گرفتم که ایشان در دفترشان حضور نداشتند بعد به سراغ مدیرکل بهزیستی رفتم که او هم در پاسخ به مراجعه من گفت که کار شما در حیطه من نیست و باید به سراغ همان مدیر واحد اشتغال سازمان بروید!.

وی ادامه می دهد: با وجود معلولیتی که در پاهایم داشتم و از این اتاق به آن اتاق شدن برایم دشوار بود دوباره به واحد اشتغال رفتم که هنوز مدیر این واحد در اتاق خود نبود و در اتاق قفل بود!.

محمد جعفری در ادامه می افزاید: در این هنگام خانم کارمندی که دیده بود من چندبار آمده و رفته ام، به من گفت شما چکار دارید که من پاسخ دادم برای پیدا کردن شغل آمده ام. خانم کارمند بعد از شنیدن این جمله گفت: بروید اگر خودتان کاری سراغ دارید پیدا کنید اینجا کاری برای معلولان نداریم!.

وی می گوید: این خانم کارمند به من گفت ما شغلی برای معلولان و افراد تحت پوشش فعلا نداریم و بهتر است بروید خودتان بیرون از اینجا کاری پیدا کنید و اگر نیاز به وام داشتید درخواست بنویسد که اگر اعتباری موجود بود به شما وام اشتغال می دهند که البته آن هم، اکنون شرایط خوبی ندارد!.

این معلول اصفهانی می افزاید: من با کلی امید به واحد اشتغال بهزیستی مراجعه کردم و علی رغم صحبت با مدیرکل هم به نتیجه ای نرسیدم و ناامید به واحد مسکن اداره کل مراجعه کردم شاید در آنجا وامی برای مسکن من که مستاجر هم هستم بدهند.

وی ادامه می دهد: اما وقتی به آن قسمت هم رفتم کارمند بخش گفت اگر وام بخواهید که باید در نوبت باشید تازه شاید بعد از نوبت هم وقتی درخواستتان به تهران ارسال شود با آن موافقت نشود که اگر هم موافقت شود سه میلیون تومان وام مسکن دست شما را خواهد گرفت!.

جعفری با لحنی آمیخته به خنده گفت من فکر می کردم که من بضاعت چندانی ندارم اما با رفتنم به بهزیستی متوجه شدم که بهزیستی از من هم بی بضاعت تر است و توان انجام هیچ کاری را ندارد. باز هم ما معلولان می توانیم به اندازه خودمان قدمی برداریم و حرکتی کنیم اما بهزیستی اصفهان، خود زمین‌گیرتر از همه است!.

وی با ابراز گلایه شدید از عدم رسیدگی به مطالبات توانخواهان بهزیستی در استان اصفهان می افزاید: افراد مثل من که با امید به بهزیستی مراجعه می کنند تا مشکلشان حل شود اما با ناامیدی و جواب های سربالای کارمندان و مدیران به خانه برمیگردد کم نیستند!.

با توجه به اینکه حمایت از حقوق معلولان و توانخواهان از وظایف بسیار مهم بهزیستی است و این سازمان باید در درجه نخست، برای افرادی که شرایط جسمی مانند دیگر شهروندان ندارند تا به سراغ هر شغلی بروند، ایجاد اشتغال نماید که متاسفانه سازمان بهزیستی استان اصفهان در این زمینه کارنامه چندان مطلوبی ندارد!.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :