کد خبر: ۷۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 10 August 2015
رشت - ایرنا - فرماندار املش با بیان اینکه خبرنگاران باید با شگردهای حرفه ای مشکلات مردم را به گوش مسوولان برسانند، گفت: در این فرایند بازخورد تلاش خبرنگاران حوزه اطلاع رسانی به توسعه و رشد جامعه می انجامد.

به گزارش ایرنا، مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در فرمانداری املش با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در انتقال اخبار صحیح به مردم دارند که نمونه بارز آن انعکاس ظلم استکبار در جهان بوسیله قلم و دوربین آنان است؛ آنها یاران نظام، مسوولان و مردم درحل و رفع مشکلات جامعه هستند.
وی افزود: ایثارگری های خبرنگاران در دوران جنگ نیز نمود زیادی داشته تا جایی که این قشر زحمتکش جامعه در دوران دفاع مقدس 244شهید50نفر جانباز و 12آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
وی اضافه کرد: خبرنگار علاوه بر اینکه باید اخبار را درست و صحیح به افراد منتقل کرده و جاذبه های خبری را رعایت کند؛ باید بتواند تنگناها و مشکلات دولت و جامعه را به اطلاع مردم برساند.
جعفری خبرنگاران را افرادی تیزهوش، صادق و دقیق بیان کرد و افزود: آنها با این خصایص در دل مردم نفوذ می کنند و می توانند با این شگردها مشکلات مردم را بهتر به گوش مسوولان برسانند.
وی در ادامه با اشاره به حساسیت کار خبری و نقد عملکرد ها در شرایط کنونی کشور گفت: نقد باید منضفانه باشد و اگرچنین شد می تواند اثرگذار بوده و افکار نگارنده را برای مخاطب روشن سازد.
جعفری به خبرنگاران توصیه کرد؛ به دنبال عنیت بخشی به شعار سال باشند و در تحقق آن به مسوولان کمک کنند.

* شهدای اهل قلم الگوی خبرنگاران
امام جمعه املش در ادامه این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: تمام خبرنگاران مدیون شهید صارمی و شهیدان اهل قلم هستند و باید آنان را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی افزود: اگر خبر خبرنگار محتوایی باشد اعتماد شغلی خبرنگار را ارتقاء می بخشد.
وی اضافه کرد: خبرنگار با تولید خبر درست و سالم و اطلاع رسانی به موقع راز موفقیت دولت و مردم را در جامعه منعکس می کند.
وی گفت: اگر خبرنگاران در انعکاس اخبار از بدنه نظام به جامعه با توجه به تاثیرگذاری نقش خود به خوبی استفاده نکنند سهل انگاری آنها پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام روحانی وظیفه مهم خبرنگاران را علاوه بر اطلاع رسانی در همه حوزه ها، توجه ویژه به شعار امسال رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: یکی از راههای تحقق شعار سال ، انعکاس خوب امور انجام گرفته شده در این راستا توسط خبرنگاران در اخبارشان است؛ تا جایی که بتوانند به رواج همدلی مد نظر معظم له در جامعه کمک کنند.
وی اضافه کرد: اگر خبرنگاری بتواند مسوولان را در مسیر کار حرفه ای اش آگاه و بیدار کند، ستودنی است؛ البته باید به فعالیت های مثبت مسوولان بیشتر نگریسته شود و اگر خدای نکرده این کار مغرضانه باشد نوعی بی تقوایی است.
وی گفت: در نظام اسلامی نباید دولت ها را تکذیب کنیم و خدمت رسانی آنها را زیرسوال ببریم؛ خبرنگاران باید به انعکاس عملکرد نظام و خدمات دولت در جامعه امید را در دل مردم زنده نگه دارند.
در ادامه این نشست خبرنگاران نیز به اهمیت تاسیس کانون خبرنگاران در املش، اطلاع رسانی به موقع حوادث و رخدادهای روزانه توسط مسوولان به خبرنگاران و ... را ارائه کردند.
گفتنی است؛ در یایان این نشست از 21نفر از خبرنگاران تجلیل شد.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نام گرفته است.
شهرستان املش در70کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار