فرماندار اصفهان تاکید کرد:
تابناک: فرماندار اصفهان گفت: در راستای انتقال پساب و همچنین ساماندهی رودخانه زاینده‌رود، از کشاورزان می‌خواهیم در حفظ و حراست از این اقدمات ارزشمند و جلوگیری از تصرف و تعرض افراد سودجو همکاری مضاعفی با مسئولان داشته باشند.
کد خبر: ۷۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 10 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان در بازدید از روند کار ساماندهی و احداث جاده دسترسی در دو طرف رودخانه زاینده‌رود، بر ادامه و تسریع در ساماندهی تأکید کرد و افزود: با ساماندهی رودخانه ضمن جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و نظارت مطلوب بر رودخانه، با انتقال و تجمیع پساب تصفیه خانه‌های جنوب، شرق و بهارستان در زاینده رود، تالاب گاوخونی نیز از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت جامعه یکی از اولویت‌های مدیریت شهرستان است افزود: با اتخاذ تدابیر لازم و ساماندهی قسمتی از رودخانه از برداشت‌های غیرمجاز و مستقیم پساب جلوگیری شده و همچنان نیز به شدت با برداشت‌های غیرمجاز برخورد می‌شود و هیچ توجیهی برای استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری محصولات کشاورزی پذیرفتنی نیست.

فرماندار اصفهان از تشکیل کمیته‌ای متشکل از بخشداری، سازمان آب منطقه‌ای و شورای اسلامی روستاهای همجوار رودخانه به منظور ساماندهی و ارائه برنامه‌ای مدون و قانونی جهت استفاده از زمین‌های کشاورزی حریم رودخانه و برخورد با متعرضین به اراضی دولتی خبر داد و اظهار داشت: درآمد حاصل از کشت این اراضی بایستی در پروژه‌های عام‌المنفعه و روستایی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون پساب تصفیه‌خانه جنوب در بستر رودخانه به منظور تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و انتقال آن به تالاب گاوخونی جاریست، گفت: با همکاری و همت کشاورزان مسافت قابل ملاحظه‌ای از انتقال پساب تصفیه خانه‌های بهارستان و تصفیه‌خانه شرق ساماندهی و انجام شده و در آینده‌ای نزدیک با همکاری سازمان آب منطقه‌ای با تکمیل این مسیرها پساب این دو تصفیه‌خانه نیز در بستر رودخانه زاینده‌رود جاری خواهد شد.

کفیل با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری از اقدامات انجام شده، بیان داشت: در راستای انتقال پساب و همچنین ساماندهی رودخانه، از کشاورزان می‌خواهیم در حفظ و حراست از این اقدامات ارزشمند و جلوگیری از تصرف و تعرض افراد سودجو همکاری مضاعفی با مسئولین داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار