تابناک: شورای نگهبان اعضای هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در حوزه انتخاباتی استان اصفهان را معرفی کرد.
کد خبر: ۷۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 09 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دفتر نمایندگی شورای نگهبان در استان اصفهان روز یکشنبه اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه انتخاباتی این استان را به شرح زیر اعلام کرد:

1- مرتضی طبیبی جبلی ( رییس هیات ) .
2- حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد عبدالهی ( عضو).
3- حجت الاسلام و المسلمین سید احمد محی الدین میر مرشدی ( عضو).
4- حسین آذین ( عضو ).
5- علیرضا جوادی ( عضو ).

مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۷ اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
پیش از این استاندار اصفهان از افزایش تعداد نمایندگان استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری از پنج به شش نفر خبرداد و افزود: مقرر بود یک نفر نیز به تعداد نمایندگان مجلس در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل اضافه شود اما هنوز این موضوع توسط مجلس به استان ابلاغ نشده است.
رسول زرگرپور با اشاره به وجود 20 نماینده از استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که یکی از آنها نماینده اقلیت ارامنه است، اظهار کرد: انتخابات امسال در 15 حوزه اصلی در استان اصفهان انجام می شود و برخی حوزه ها شامل چند شهرستان است.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با این انتخابات، انتخابات میاندوره ای شوراهای اسلامی در 30 روستا و شهر « جوشقان قالی » در شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.
بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید تعداد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به ۳۱۰ نفر یا بیشتر افزایش یابد.
برای تشکیل نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که انتخابات آن در سال ۱۳۹۰برگزار شد باید 20 نفر به شمار نمایندگان این مجلس افزوده می شد که در آن دوره، لایحه افزودن 20 نماینده به تعداد نمایندگان فعلی از طرف دولت دهم به مجلس هشتم، ارائه نشد به همین خاطر باید این دوره، تعداد نمایندگان 20 نفر افزایش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار