مدیرکل ارشاد اصفهان:
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، بسته حمایتی خبرنگاران رسانه‌های گروهی اصفهان تهیه شده و طرح رتبه‌بندی خبرنگاران ‌در اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 08 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اصفهان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: امروز، ‌تمام افرادی که در پروسه تولید خبر نقش دارند و در رسانه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، مورد پاسداشت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه خبر و خبرنگاری تصریح کرد: در قرآن کریم 80 مرتبه واژه خبر با عنوان "نبأ" به میان آمده و خداوند بارها در قرآن از پیامبر می‌خواهد که با تأکید، سخنان حق‌تعالی را به مردم برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: خداوند از پیامبر اکرم(ص) می‌خواهد که به بندگان خبررسانی کند و با تأکید اعلام می‌کند ‌همیشه راه برای برگشت باز است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نقش خبرنگاران در جامعه امروز گفت: شغل خبرنگاران شغل انبیا است و همانگونه که پیامبران خبررسان هستند، خبرنگاران نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند. شغل خبرنگاری بسیار مقدس است.

‌ارزانی با بیان اینکه خبرنگاران باید از انتشار اخبار مشوش‌کننده جو جامعه خودداری کنند، گفت: خبر باید در رسانه‌ها منتشر شود که جامعه را مشوش و خراب نکند و سالم‌سازی جامعه را انجام دهد، همانگونه که خداوند از پیامبر اکرم(ص) می‌خواهد ‌غفور و رحیم بودن حق‌تعالی از سوی پیامبر اکرم(ص) برای مردم مطرح شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تجلیل از خبرنگاران استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در برنامه امسال انتخاب برترین خبرنگاران بر عهده خبرگزاری‌ها و مدیران رسانه‌ها به شمار می‌رفت و نشریات و سایت‌های فعال و دارای مجوز از وزارت ارشاد و دفاتر فعال نمایندگی خبرگزاری‌ها در 6 ماهه آخر سال 93 و ابتدای سال 94 در اولویت تجلیل به شمار می‌رفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: با توجه به تعداد افراد فعال در نشریه و فعال بودن نشریه تعدادی معرفی شده بودند و امروز تعدادی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت ثبت‌نام خبرنگاران در سایت سمان گفت: برخی خبرنگاران رسانه‌های گروهی اصفهان هنوز در سایت سمان هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند و باید کاری کنند که نام آن‌ها در این سایت ثبت‌نام شود چراکه نگاه ویژه مسئولان وزارت ‌ارشاد ‌و رئیس‌جمهور به این موضوع است.

‌ارزانی با بیان اینکه در حال حاضر 160 نفر از خبرنگاران اصفهان در سایت سمان تأیید شده‌اند، تصریح کرد: این در حالی است که امروز 260 نفر از اهالی رسانه اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند و بیش از 600 خبرنگار در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی درباره اهمیت موضوع رتبه‌بندی خبرنگاران اصفهانی بیان کرد: طرح رتبه‌بندی خبرنگاران در اصفهان اجرا می‌شود و با توجه به این موضوع، تلاش می‌کنیم که خبرنگاران اصفهانی شناسانده شوند تا برنامه‌های حمایتی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی در استان انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ‌در نخستین فرصت بسته حمایتی از خبرنگاران تهیه شود و مسائل مربوط به خبر و خبرنگاری در این بسته انجام شود.

وی درباره جزئیات این بسته حمایتی افزود: این بسته حمایتی در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که بالاترین عرصه فرهنگی استان به شمار می‌رود و راهبرد و سیاست‌گذاری مسائل فرهنگی اصفهان در آن مطرح می‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد و امیدوار هستیم که دستاوردهایی در آن به همراه داشته باشد.

‌ارزانی خاطرنشان کرد: در طرح رتبه‌بندی نیز خبرنگاران به سه دسته خبرنگار کارآموز، خبرنگار و خبرنگار ارشد، و روزنامه‌نگاران به سه دسته روزنامه‌نگار، روزنامه‌نگار ارشد و روزنامه‌نگار خبره تقسیم می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :