کد خبر: ۷۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 06 August 2015
تدوین فرآیند اجرای طرح تجاری‌سازی فرودگاه سردار جنگل رشت با حضور ناظر گمرکات گیلان و فعالان اقتصادی این استان مورد برسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به دنبال پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی گیلان درباره الحاق فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی، تدوین فرآیند اجرای طرح تجاری‌سازی فرودگاه رشت با حضور ناظر گمرکات استان، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی و جمعی از فعالان اقتصادی گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

استقرار گمرکات گیلان در فرودگاه رشت / ظرفیت تجاری‌سازی فرودگاه رشت

ناظر گمرکات گیلان در نشست مذکور اظهار کرد: فرودگاه سردارجنگل رشت دارای امکانات محدودی است اما امکانات تجاری ندارد و با وجود این محدودیت می‌توانیم در فرودگاه مستقر شویم.

محمد شهبازی با اشاره به خارج شدن فرودگاه سردار جنگل رشت از محدوده منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: دولت باید بار دیگر موضوع الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی را مورد تصویب قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: زمینه برای تجاری‌سازی در استان وجود دارد و باید از مزیت موجود استفاده بهینه شود.

هادی تیزهوش‌تابان، با بیان اینکه کمیته فرعی تشکیل شد تا بحث تجاری‌سازی فرودگاه سردار جنگل رشت را انجام دهیم، تصریح کرد: بحث تجاری‌سازی فراهم شده و جزو مباحث اشتغال‌زدا است.

وی برقراری پرواز مسیر آستراخان‌ـ‌باکو‌ـ‌رشت را مهم عنوان کرد و یادآور شد: به دنبال راه‌اندازی این مسیر هستیم که برای تجار به‌صرفه‌تر است.

فرودگاه رشت عامل توسعه گردشگری گیلان / مخالفت وزیر راه با الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز بحث کالای مسافری را ظرفیت مهم منطقه آزاد دانست.

حمیدرضا آذرپور اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود کسانی که کالا را از رشت به صورت پروازی وارد کشور کنند از 50 درصد معاف منطقه‌آزاد برخوردار شوند و ترخیص کالا قطعی شود.

وی فرودگاه سردار جنگل رشت را عامل مهم در توسعه گردشگری دانست و گفت: باید بتوانیم از قابلیت فرودگاه استفاده کنیم.

این مقام مسئول فراهم شدن امکانات زیرساخت‌های فرودگاهی در فرودگاه رشت را در برقراری پروازهای برون‌مرزی به‌ویژه رشت‌ـ‌آستراخان مهم خواند.

سرپرست گمرک منطقه آزاد انزلی نیز در نشست مذکور درباره لغو مصوبه دولت مبنی بر الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی گفت: این مصوبه دولت با مخالفت وزیر راه و شهرسازی و جمعی دیگر از نمایندگان منتفی شد.

مختار گرشاسبی، بحث کالای مسافری را ظرفیت منطقه آزاد برشمرد و تصریح کرد: در گمرک انزلی به تجار که بار تجاری داشته باشد تخفیف داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر 50 هزار دلار 4 هزار دلار تخفیف داده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد شود که کالا از طریق هوایی وارد شود و تجار به این سمت هدایت شوند.

به گزارش فارس، در نشست مذکور مصوب شد تا موضوع تجاری‌سازی فرودگاه در جلسه‌ای بیشتر با محوریت منطقه آزاد بیشتر مورد قرار گیرد و نتیجه در شورای گفت‌وگوی استان به بحث گذاشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار