معاون سیاسی،امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت:رسانه های استان از فضای آزادی که برای فعالیت های رسانه ای فراهم شده برای ایجاد انسجام بیشتر در بین نیروهای وفادار به نظام استفاده کنند.
کد خبر: ۷۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 02 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدرحیم نوروزیان در نخستین نشست شورای برنامه ریزی رسانه های استان در بجنورد اظهار کرد:امسال دو انتخابات مهم را پیش رو داریم که توقع می رود رسانه های محلی رویکردی مناسب برای حفظ انسجام موجود در استان پیشه کرده و اخبار این انتخابات را منعکس کنند.
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود:ما باید از هرگونه فضاسازی که باعث گسترش دعواهای سیاسی در بین نیروها و جریانات سیاسی در استان می شود،پرهیز کرده و با رعایت حساسیت های استانی این اخبار را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم.
نوروزیان افزود:رقابت های انتخاباتی در بین نیروهای سیاسی برای کسب آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان امری پذیرفتنی است،ولی باید از ورود به حوزه هایی که می تواند این رقابت ها را وارد تنش های قومیتی و مذهبی کند، دوری کرد.
وی با قدردانی از رسانه های خراسان شمالی گفت:رسانه های استان،تاکنون کارکردی مطلوب و در راستای تحکیم انسجام و اتحاد در داخل استان داشته اند و این روند تعاملی باید در حوزه هایی که حساسیت زا است،نیز تداوم داشته باشد.
معاون استاندار خراسان شمالی افزود:ارایه نقد و انتقاد از سوی رسانه ها از حوزه های مختلف امری معمول و مورد نیاز برای توسعه است و ما از نقد و انتقادات منصفانه استقبال می کنیم و رویکرد دولت یازدهم نیز در این زمینه شفاف پیگیری می شود.
نوروزیان گفت:توصیه به حفظ انسجام نیروهای داخل استان به معنای عدم ورود به حوزه نقد و انتقاد منصفانه نیست و دولت تدبیر و امید فضای مناسب رسانه ای را برای نقد و انتقاد فراهم کرده و از این فرایند نیز استقبال می کند.
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به تجربه انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در برخی شهرستان های استان گفت:در برخی شهرستان های این استان انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل رقابت تنگاتنگ گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی از حساسیت بیشتری برخوردار است و انتظار از رسانه ها در این شهرستان ها عدم ورود به حوزه های اختلاف برانگیز است.
نوروزیان همچنین با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای کشور با 1+5 و تایید آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:دستاوردهای هسته ای ما مورد تایید رهبری نیز بوده و با این وجود انتقاداتی از این دستاوردها نیز وجود خواهد داشت.
وی افزود:همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند نباید اختلافات در حوزه هسته ای باعث ایجاد تنش در داخل کشور شود که این روند می تواند مورد سوء استفاده دشمنان نظام قرار گیرد.
معاون استاندار خراسان شمالی در پایان با اشاره به 17 مرداد،روز خبرنگار،خواهان تجلیل مناسب و در شان خبرنگاران این استان شد و بر آمادگی استانداری برای حمایت از برپایی برنامه ها و آیین های درخور این قشر تاکید کرد.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالی نیز در این آیین با گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار بر تجلیل از دست اندرکاران حوزه خبری تاکید کرد.
سهراب ابراهیمی اظهار کرد:جشنواره استانی مطبوعات و خبرگزاری ها نیز بنا به تصمیم هیات مدیره خانه مطبوعات در مهرماه امسال برگزار خواهد شد.
در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی حدود 200 نفر دست اندرکار حوزه خبری هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار