وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان:
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: سهم کشورمان از بازار واردات 15 کشور همسایه فقط 2.1 درصد است که باید از ظرفیت های موجود داخلی برای افزایش آن استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 17 January 2019

به گزارش تابناک، رضا رحمانی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه در اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: 15 کشور همسایه ایران یکهزار و 200 میلیارد دلار واردات دارند که سهم ما از آن 25 میلیارد دلار است.
وی با تاکید بر اینکه 2 برابر کردن این سهم، کار دست یافتنی است، اظهارداشت: هر یک میلیارد دلار صادرات حدود 50 هزار شغل ایجاد می کند و ما اگر بتوانیم صادرات به کشورهای همسایه را 25 میلیارد دلار دیگر افزایش دهیم حداقل یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می شود.
وزیر صنعت ، صادرات به کشورهای همسایه را طرح ویژه این وزارتخانه در سال جاری ذکر و اضافه کرد: افزایش نرخ ارز، قاچاق را توجیه ناپذیر و صادرات را توجیه پذیرتر کرده است.
رحمانی با اشاره به اینکه هند و چین برای افزایش صادرات کشورمان در نظر گرفته شده اند، گفت: عراق و سوریه در حال بازسازی هستند و این فرصت خوبی برای ما جهت فعال کردن ظرفیت های موجود است.
وی با بیان اینکه پاکستان60میلیارد دلار واردات دارد، تصریح کرد: سهم کشور از آن حدود یک میلیارد است درحالی که در بخش هایی مانند کاشی بهتر می توانیم کار کنیم.
به گفته وی پاکستان 100 میلیون متر مکعب کاشی وارد می کند که سهم ایران از آن فقط هشت میلیون است درحالی که کاشی تولید کشورمان بهترین کیفیت را دارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت فقط باید تسهیل کننده باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید در این بخش پای کار بیایند و همکاری و روابط بین شهرها مانند اصفهان، مشهد و تبریز افزایش یابد.
وزیر صنعت با اشاره به اینکه برای تامین مواد اولیه، نقدینگی و فروش، برنامه داریم، افزود: برای مقابله با تحریم ها نیاز به همراهی و کمک مردم، اصلاح نگاه ها و تسهیل امور داریم.
وی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل و شورای معادن در وزارت صنعت، خاطرنشان کرد: همین کارگروه ها در استان ها فعالند و تصمیم آنها در سطح ملی و لازم الاجراست.
رحمانی، ادامه داد: اما موضوع کارگروه تنظیم بازار متفاوت و بخشی از آن بدلیل کالاهای اساسی، کشوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار