رییس پلیس پیشگیری ناجا، گفت: نیروی انتظامی در تلاش است از فناوری استفاده بیشتری بکند و بر همین اساس تبادل پرونده با دستگاه قضا الکترونیک خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 16 January 2019
به گزارش تابناک، محمد شرفی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس اصفهان اظهار کرد: دو هدف کلی در بازدید از اقدامات و کشفیات پلیس وجود دارد. نخستین هدف، بحث بررسی عملکرد و کنش‌های پلیس پیشگیری استان‌ها و هدف دوم ابلاغ تدابیر، اولویت‌ها و رهنمودهای کاری سال آینده است. 
 
وی ادامه داد: عملکرد پلیس حوزه اصفهان در کنترل جرایم خشن با اقدامات پیشگیرانه توفیقات بسیار خوبی داشته است. همچنین اگر از مرز پیشگیری گذشت و به مقابله رسید با تیم‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، کشف وقوع جرائم در اصفهان در حدود خوبی قرار دارد.
 
رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: علاوه بر این موضوع، پلیس ارائه خدمات بی منت به شهروندان می‌پردازد. تمامی احکام قضایی و دستورات قضایی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به روز رسانی شده است. همچنین دستورات قضایی بهینه سازی شده است. 
 
شرفی گفت: توان تحرک پلیس برای حضور صحنه‌های امدادخواهی در سال‌های اخیر بالاتر رفته است. خودروهای حوزه انتظامی استان اصفهان به صورت میانگین عمری 10 سال و هفت ماهه داشتند که با نوسازی انجام شده به 5 سال رسیده است و همین عامل نیز بر پویایی پلیس اصفهان افزوده.
 
وی افزود: استفاده از فناوری در دستور کار پلیس کشور قرار دارد و برای مثال امروز پلیس در حال انجام مقدمات برای تبادل الکترونیک پرونده با دستگاه قضا است. این کار در آینده اقدامات پلیس را ساده و کم هزینه خواهد کرد.
 
رییس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: در آینده نه چندان دور امکان ویدئو کنفرانس برای دادگاه‌ها برقرار خواهد شد تا متهمین برای این منظور نیاز به تولید سفر نداشته باشند و به این شیوه با همه استانداردهای جهانی همگام شویم. با این روش قضات به کمک ویدئو کنفرانس سوالات خود را از متهمان و شاهدان می‌‌پرسند و اعلام نظر می‌کنند. 
 
شرفی ادامه داد: زیرساخت‌های ویدئو کنفرانس در برخی از استان‌ها تشکیل شده است و در حال آزمون این شیوه هستیم. در طول سال 1398 این مساله به صورت کشوری ابلاغ و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار