در نخستین نشست خبری استاندار اصفهان مطرح شد:
در شرایط اقتصادی موجود نمی توانیم به صنایع فشار وارد کنیم در حال حاضر تنها دو واحد صنعتی می توانند پرداختی داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 12 January 2019

به گزارش تابناک، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد اجرای طرح هفتگانه استاندار قبلی و حواشی مطرح شده نسبت به آن گفت: هیچ کجا گفته نشد که این هفت طرح کارشناسی نشده بود، بلکه گفتیم طرح را مجدد کارشناسی خواهیم کرد اگر با کارشناسی ها و با توجه به مسائل و شرایط روز با زمان و هزینه موجود، شرایط اب و هوایی و اقلیمی و شرایط دیگر استان‌ها و قوانین بالادستی جواب بدهد، دلیلی ندارد کاری را از صفر شروع کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه در مورد 450 میلیارد تومان پول که استاندار سابق اصفهان گفته بود در حساب است توضیح داد: این پول را صنایع بابت فروش آب باید به استانداری بدهند و از این میان طبق گزارش مدیر سازمان آب، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه حدود 90 میلیارد و 600 هزار تومان وصول شده بود، از این هزینه وصولی حدود 75 میلیارد تومان را بابت حق آبه به کشاورزان پرداخت شده، 5 میلیارد به مساله بذر اختصاص یافته و 10 میلیارد در صندوق توسعه کشاورزی باقی مانده است و هنوز باید صنایع بابت سرمایه‌گذاری در تونل سوم 38 میلیارد تومان بدهند.

وی با بیان اینکه برای وصول قطعی 450 میلیارد تومان 11 صنعت در نظر گرفته شده بود که شامل فولاد مبارکه پالایشگاه ذوب‌آهن و 9 صنعت دیگر است و طبق گزارش‌های رسیده اکنون یک یا دو واحد صنعتی به لحاظ شرایط مالی قابلیت پرداخت سهم خود را دارند اضافه کرد: سایر صنایع اگر چنین اقدامی شود و فشاری به واحدهای صنعتی آورده شود، واحدهای صنعتی با مشکلات دیگری مانند مسایل کارگری یا خرید مواد و تولید روبرو شوند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقق 450 میلیارد تومان در شرایط اقتصادی کشور که شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی هم تحت تاثیر آن است، ممکن است با معضلات و مشکلات خاص خود روبرو شود که باید با در نظر گرفتن شرایط دیگر واحدهای اقتصادی صنعتی تدبیر به عمل آید.

استاندار اصفهان درخصوص جاری شدن آب در زاینده‌رود در بهمن ماه یادآور شد: اصفهان امسال سال آبی بدی نداشته است، اما مدیریت منابع آب در استان طرحی را در کمیسیون حوضه آبریز زاینده‌رود به ریاست وزیر نیرو است پیشنهاد داده که طبق پیگیری‌هایی که از طریق سازمان آب منطقه‌ای شده است کمیسیون قول شفاهی مثبت پذیرفتن طرح با حداکثر ریسک داده شده است اما هنوز به طور کتبی مطرح نشده و نتیجه نهایی صادر نشده است.

وی اذعان داشت: اولویت‌های استانداری توسعه ورزش همگانی برای سلامت، توسعه بهداشت عمومی برای سلامت و جلوگیری از مشکلات و معضلات و پیگیری و هماهنگی در امور آب خواهد بود.

رضایی درباره پیگیری طرح‌های قبلی استان اضافه کرد: تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان تهران که چینی‌ها انجام آن را بر عهده دارند پیگیری خواهد شد، در حدود 13.6 میلیارد یوآن چین از این طرح حمایت مالی و در اختیار سازمان قطار شهری گذاشته شده است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: منابع مالی قطار شهری تأمین و حل و فصل شده، موارد لازم به پیمانکار ابلاغ و طبق قول داده شده در سال 1399 شاهد راه‌اندازی قطار 1 ساعت و 50 دقیقه اصفهان تهران خواهیم بود، البته اگر قطعه‌ای به خاطر شرایط تحریم دیر وارد شد یا مورد تحریم قرار گیرد امکان دارد پایان کار به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه اصفهان ایرلاین مخصوص خود با بیس اصفهان را ندارد، ادامه داد: کارگروهی تشکیل شده که به دنبال ایجاد یک ایرلاین با بیس اصفهان است و ایجاد باعث هزار و 700 شغل می‌شود، انجام کار به یک فرد داده نخواهد شد و به دنبال شرکت سهامی هستیم که در ابتدا خاص و بعد عام می‌شود.

رضایی اذعان داشت: اگر شرکت سهامی برای ایجاد ایرلاین تشکیل شد و افراد طبق قانون شریک کار شوند، برآورد شده که ایرلاین ظرف مدت 3 ساله پول خود را در می‌آورد، ایرلاین باید دارای هواپیمای مدرن و بالای 2000 باشد و این شرایط از سوی وزارت مسکن و شهرسازی پذیرفته شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار