وزارت نیرو مطرح کرد:
براساس اعلام وزارت نیرو، استان اصفهان در شرایط کنونی بدترین وضعیت ذخایر منابع آب را در بین 32 استان کشور تجربه می‌کند.
کد خبر: ۷۰۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 07 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از وزارت نیرو، اکنون 89 درصد از ظرفیت مخازن سدهای استان اصفهان خالی و به 153 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می دهد.
بر این اساس آب موجود در مخزن سد مهم زاینده رود نیز به 11 درصد رسیده است.
وزارت نیرو در این گزارش با اشاره به اینکه کاهش ورود آب به سدهای کشور موجب خالی شدن حدود 52 درصد از مخازن 178 سد بزرگ موجود در کشور شده است، اضافه کرد: 88 سد مهم کشور از جمله سدهای زاینده ‌رود، شهید رجایی، ملا صدرا، دوستی ، درود زن، استقلال و چاه‌ نیمه‌ های سیستان و بلوچستان کمتر از 40 درصد آب ذخیره شده دارند.
خشک بودن اراضی و بستر رودخانه‌ها در اثر خشکسالی‌های پیاپی موجب شده تا 107 میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی تاکنون، کمتر تبدیل به روان‌آب شود و بر این اساس ورودی آب به سدهای کشور به‌ ویژه سدهای تامین کننده آب شرب تغییر چندانی نداشته باشد.
میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه) تاکنون به 107 میلیمتر رسیده که نسبت به مدت متوسط 50 ساله حدود 39 درصد افزایش یافته است؛ با وجود بارش‌های مناسب فصل پاییز در غرب کشور، توزیع غیریکنواخت نزولات جوی باعث شده است تا همچنان استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس و حتی اردبیل بارندگی‌های کمتر از میزان نرمال را تجربه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار