نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها:
نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها از اعتراض کشاورزان ورزنه برای حق آبه شان در ورزنه در شرق اصفهان خبرداد.
کد خبر: ۷۰۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 07 January 2019

به گزارش ایلنا،حسنعلی مبینی نژاد در مورد اعتراض امروز کشاورزان ورزنه در سطح شهر گفت: تعدادی از کشاورزان منطقه ظهر امروز- دوشنبه 17دی ماه - به نشانه اعتراض برای حق آبه شان در سطح شهر ورزنه راهپیمایی کردند.
وی با بیان اینکه مدتی است که کشاورزان مناطق شرق کشور به نشانه اعتراض برای مشکل حق آبه در سطح شهر تجمع می کنند،افزود: نه تنها تاکنون هیچ اقدامی برای رسیدگی به مشکل این کشاورزان از سوی دولت صورت نگرفته است که در مناطق اژیر، زیار، خوراسگان و اصفهان نیز کشاورزان دست به اعتراض زدند.
مبینی نژاد ادامه داد: متاسفانه دولت تاکنون کاری در این خصوص انجام نداده و زاینده رودهمچنان خشک است و مردمی که تنها درآمدشان کشاورزی است مجبورند اعتراض کنند.حرف این مردم کاملا منطقی است چرا که از دوره حکومت صفویه در این استانداری دارای حقابه بوده اند.
وی با اشاره به انتقال آب استان اصفهان به استان های همجوار گفت: تونل اول کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری با هزینه مردم شرق استان اصفهان ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و چشمه زیمه که در آن منطقه وجود دارد جزو زمین های کشاورزان اصفهانی بوده است.
نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: حرف کشاورزان با توجه به کمبود آبی که بوجود آمده،این است که آب باید درست مدیریت شود که بتوانند از این آب بهره ببرند ولی متاسفانه اصلا حق این کشاورزان در نظر گرفته نشده و خواسته شان که تقسیم عادلانه آب است رعایت نشده است . 

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار