کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد افزود: طی این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظارنیست.
کد خبر: ۶۹۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 29 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / پس از یک وقفه چند هفته ای در بارش باران ، بالاخره روز گذشته بارش هایی هر چند محدود سطح استان را فراگرفت تا خوشحالی مردم را در پی داشته باشد. اما این پایان بارش ها نیست و همانطور که قبلا هم وعده داده شده بود روزهای طلایی برای بارش ها در پیش است. 
آنگونه که کارشناسان هواشناسی کشوری و استان می گویند ، دو سامانه بارشی در این هفته در استان فعالیت خواهند کرد.
یاسوجی ها منتظر بارش برف باشند
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد از ورود سامانه بارشی از فردا به جو استان خبرداد.
ولی بهره مند گفت: تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه به جو استان بوده که پیامد آن ابتدا افزایش ابر و به دنبال آن بارش باران گاهی رعدو برق در مناطق مستعد تگرگر و بارش برف است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد افزود:  طی این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظارنیست.

وی با بیان اینکه سامانه فعال تری در اواخر هفته جو استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد دادگفت:از دستگاه های خدمات رسان و مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد می خواهیم که تدبیر های لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را از قبل درنظر بگیرند.
بهره مند همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر امکان بارش برف در یاسوج گفت : با توجه با نوع سیستم و در نظر گرفتن شرایط محلی احتمال بارش برف در یاسوج برای فردا شب وجود دارد.
پیش بینی سازمان هواشناسی کشوری چه می گوید؟
مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدی از اواخر وقت یکشنبه ( ۹ دی) گفت: تقویت سامانه بارشی باعث بارش برف و باران در مناطق گسترده ای از کشور خواهد شد.

«احد وظیفه» درباره وضعیت هوای شهرهای مختلف کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز ( شنبه 8 دی) سامانه بارشی در نوار شمالی فعال است و باعث بارش باران و برف و مه آلودگی در این مناطق می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به خروج سامانه بارشی امشب از شمال شرق، افزود: فردا به تدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی به جنوب و جنوب غرب کشور باعث ابری شدن و بارش در غرب خلیج فارس، جنوب خوزستان و استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب لرستان آغاز می شود.

وی با اشاره به بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع، خاطرنشان کرد: روز دوشنبه ( 9 دی) سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت می شود و دامنه فعالیت آن به شرق، جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی کشور گسترش می یابد و باعث بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه روز دوشنبه در استان های فارس و غرب کرمان بیشترین بارندگی را خواهیم داشت، گفت: طی این روز در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، بارش برف و باران پیش بینی می شود.
اطلاعیه شماره 101 شنبه مورخ 97/10/08 سازمان هواشناسی
بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر یکشنبه  سامانه ای بارشی از جنوب غرب و جنوب  وارد کشور می شود و بارش باران همراه با وزش باد دربرخی مناطق رعدوبرق در استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد آغاز می گردد. در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش بصورت برف می باشد.روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب خلیج فارس، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان ،مناطقی از خوزستان، بتدریج استان های کرمان،  مناطقی از استان یزد،خراسان جنوبی و هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و مناطقی از استان سیستان و بلوچستان  را  تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
 براین اساس وضع هوا در  استانهای تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:
دوشنبه 97/10/10 : بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها در استان های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد،نیمه غربی استان کرمان و غرب خلیج فارس.
همچنین  درمسیرهای کوهستانی  استانهای کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان ، بارش برف  و  اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود.
 از این رو توصیه می گرددد برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
بنازمت ولی شالا راس بگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار