کد خبر: ۶۹۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 21 December 2018

در مراسمی که امروز در رشت برگزار شد از 22 تاجر و صادرکننده ی برگزیده ی استان قدردانی شد

تقدیر از صادرکنندگان نمونه گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیر کل دفتر خدمات و سرمایه گذاری سازمان توسعه ی تجارت ایران در این مراسم از افزایش 24 درصدی صادرات غیرنفتی کشور در 8 ماه گذشته خبر داد و گفت : در این مدت 31 میلیارد دلار صادرات و 29 میلیارد دلار واردات داشتیم که حاکی از تراز مثبت تجاری به نفع اقتصاد ملی ست.


آقای نوری همچنین از پیش بینی هزار و 300 میلیارد تومان مشوق های صادراتی دولت برای فعالان اقتصادی کشور در سال 97 خبر داد و گفت: این مشوق ها برای برپایی نمایشگاه‌های خارجی؛ ‌‌پرداخت سود تسهیلات بانکی و ایجاد دفاتر نمایندگی در کشورهای مقصد به صادرکنندگان پرداخت می شود .
معاون پشتیبانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان هم در این مراسم بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر از صادرات و تجارت استان تاکید کرد و افزود: افزایش صادرات غیرنفتی بهترین شیوه برای مقابله با تحریم‌های بدخواهان ملت بزرگ ایران اسلامی ست و اراده ی تولید کنندگان داخلی را برای تقویت اقتصاد ملی بیشتر می کند.
آقای احمدی همچنین از تلاش مجدانه ی مدیران اجرایی استان برای تعدیل قوانین دست و پاگیر تجاری و صادراتی خبر داد و افزود: سیاست دولت افزایش صادرات غیرنفتی و بهبود هرچه بیشتر تراز تجارت خارجی کشور در بستر مشارکت بخش خصوصی ست.
آقای دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز حجم صادرات استان در 8 ماه گذشته را 306 میلیون و 444 هزار و 300 دلار اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 68 درصد افزایش را نشان می دهد.
آقای تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی ، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی گیلان نیز با تقدیر از تلاش تجار و صادرکنندگان استان در شرایط اقتصادی موجود گفت: کاهش بوروکراسی اداری و تعدیل بخشنامه ها و مقررات دست و پاگیر گمرکی می تواند روند صادرات را در سال آینده افزایش دهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار