نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی سوریه در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه همواره در کنار سوریه خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 13 November 2018

به گزارش تابناک : «محمدحسین راغب الحسین» نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری عربی سوریه و ایران با احمد سالک کاشانی نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه ظهر دوشنبه ۲۱ آبان ماه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سالک کاشانی با تبیین تحولات سیاسی و شرایط منطقه اظهار داشت: دستاوردهای میدانی و سیاسی سوریه در مقابل جریان تکفیری و تروریست‌ها نشان از همت بالای مردم و دولت این کشور دارد.

وی با اشاره به نقش با اهمیت ارتش، مردم و رهبری سوریه در مبارزه با تروریست­‌ها افزود: با حضور میدانی ارتش، مردم و رهنمودهای رهبری سوریه، تروریست­ها و جریان تفکیری از دست‌اندازی و ادامه جنایت در سوریه ناکام ماندندو پیروزی ارتش سوریه در مقابل تروریست­‌ها کمک شایانی به ثبات و امنیت منطقه نموده است.

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در ادامه به نقش کشورمان در منطقه بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی سوریه در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه در کنار سوریه همواره خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سفر هیأت گروه دوستی پارلمانی سوریه به تهران، همکاری‌های پارلمانی و دیدارهای متقابل گروه­های دوستی دو کشور را مهم خواند و از گسترش مراودات دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استقبال کرد و خاطر نشان ساخت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با سوریه استقبال و حمایت می‌کند و سفر گروه­های دوستی پارلمانی دو کشور در تقویت مناسبات و ارتقاء تعاملات فی­مابین حائز اهمیت است.

محمدحسین راغب الحسین، نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از حمایت دولت و ملت ایران از جمهوری عربی سوریه گفت: حمایت­های مقام معظم رهبری و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در سرکوب فتنه تروریست­ ها در سوریه نقش اساسی ایفا کرده است.

راغب حسین با اشاره به شکست جریان تکفیری ـ تروریستی در سوریه افزود: مردم و رهبری سوریه هیچ­گاه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه و مبارزه با تروریسم را فراموش نخواهند کرد.

عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران نیز در پایان افزود: با توجه به توطئه دشمنان در شرایط فعلی، اتحاد کشورهای اسلامی برای منزوی کردن رژیم غاصب صهیونیستی ضروری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار