در حالی که خبرنگاران و تحلیلگران حوزه شهری بر این باورند که انتخاب عباس اخوندی وزیر مستعفی دولت دوازدهم با کسب 16 رای اعتماد از سوی اعضای شورای پنجم شهر تهران یک انتخاب کاملا سیاسی و حساب شده بوده است، اما رئیس شورای شهر تهران بر این باور است که سیاسی کاری ای در انتخاب آقای وزیر به عنوان کاندیدای اول پست شهرداری تهران در میان نبوده است.
کد خبر: ۶۷۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 12 November 2018

به گزارش تابناک : محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره روندانتخاب گزینه های نهایی پست شهرداری تهران توضیح داد: اعضای شورای شهر ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزدهای پیشنهادی خود را برای تصدی شهرداری تهران اعلام کردند که بعضا تعدادی از آنها انصراف دادند و نهایتا ۱۳ نفر کاندید برای تصدی پست شهرداری تهران را که پنج نفر از آنها انتخاب شدند که یک نفر امروز انصراف داد و چهار کاندیدای دیگر، برنامه‌های خود را در صحن علنی شورای شهر ارائه دادند.


وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر انتخاب شدند که در روز سه‌شنبه یک نفر از آنها به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد، ادامه داد: آخوندی با ۱۶ رأی و حناچی با ۱۱ رأی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران بودند.


به گفته هاشمی، در روز سه‌شنبه نامزدها در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت و رأی‌گیری نهایی انجام می شود.


رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه انتخاب گزینه های نهایی شهرداری تهران حزبی بوده است، بیان کرد: با توجه به اینکه حناچی و آخوندی عضو حزبی نیستند، بنابراین منافع حزبی درنظر گرفته نشده است و ممکن است این دو علاقه حزبی و لابی‌گری در این زمینه داشته باشند.

به گفته وی؛ با توجه به پروسه انتخاب شهردار که از بین گزینه‌های مختلف بوده است، نمی توان گفت که روابط سیاسی در انتخابات نقش داشته است، البته لابی‌گری‌های سالمی که در فعالیت سیاسی وجود دارد، اینجا هم وجود داشت.


محسن هاشمی یادآور شد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران است، نماینده مجلس بوده، عضو سابق شورای شهر تهران بوده است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سالها در شهرداری تهران فعالیت داشته است، تقوی‌نژاد رئیس سازمان مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است، بنابراین نمی توان گفت گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته است.


وی تاکید کرد: به صورت ناآگاهانه تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیداها را مظلوم واقع می‌کند، صحبت‌های تخریبی کار درستی نیست.


رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار آینده تهران با شورای شهر خواهد داشت؛ توضیح داد: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدواریم ثبات مدیریت در شهرداری تهران انجام شود.

 

 
تعداد بازدید : 7
 
کد ویدیو
 

 

 
تعداد بازدید : 5
 
 
 
 منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار