با کاهش 20 درصدی اعتبارات در سال 94
تابناک: فرماندار اصفهان با اشاره به کاهش 20 درصدی اعتبارات تملک و داریی امسال نسبت به سال گذشته گفت: 451 میلیارد ریال اعتبارات تملک و دارایی تقسیم شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 28 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فضل‌الله کفیل صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان که به منظور توزیع اعتبارات تملک و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه و بودجه تملک و دارایی هر سال در تیرماه و مردادماه بسته می‌شود که در آن برنامه‌ریزی یک ساله و سهم اعتبارات ادارات و سازمان‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه امسال برای شهرستان اصفهان از تملک و دارایی 451 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، افزود: با کمال تاسف اعتبارات تملک دارایی سال 94 نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

فرماندار اصفهان ضمن اظهار امیدواری از افزایش کمک اعتبارات دولتی، تصریح کرد: 155 میلیارد ریال از 451 میلیارد ریال که معادل 34.5 درصد است شامل الزامات بودجه بوده که از اختیارات تقسیم خارج و دولت خود بودجه را مشخص کرده است.

وی در ادامه گفت: دو درصد از اعتبارات مربوط به نفت و گاز است که به بخش‌ها و مناطق کمتر توسعه‌یافته اختصاص یافته و از تصمیم‌گیری فرمانداری خارج است.

کفیل همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: اولویت کاری و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه جدیدی در دست اقدام نیست اما چنان که بر حسب ضرورت پروژه‌ای لازم‌الاجرا شد باید ظرف مدت سه سال به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال بحث پدافند غیرعامل بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: در تقسیم بودجه یک سری از دستگاه‌ها به لحاظ گستردگی که داشتند به صورت ویژه دیده شدند که سازمان نوسازی مدارس، اداره‌کل راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل آب و فاضلاب روستایی از جمله این دستگاه‌های اجرایی هستند.

فرماندار اصفهان بیان کرد: توجه به بهسازی روستاها که جزو الزامات بودجه است، بهسازی روستاها و ایجاد تسهیلات روستایی و جلوگیری از پرتی آب روستایی و ترمیم شبکه روستاها از جمله اقدامات ویژه بخش روستایی است.

وی همچنین اضافه کرد: شهرستان اصفهان 14 شهرداری دارد که دو شهرداری اصفهان و بهارستان مشکل مالی چندانی نداشته اما 12 شهرداری دیگر با مشکل اعتباری و نقدینگی مواجه هستند.

کفیل افزود: بیشتر این شهرداری‌ها از اعتبارات دولتی و نیز عوارض ناشی از آلایندگی‌ها اداره می‌شوند که در بودجه امسال توجه بیشتر به شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از نگاه فرمانداری ترتیبی در اولویت دستگاه‌ها نیست و بیشتر پروژه‌ها در عرض همدیگر هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار