مدیرکل اوقاف استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با تلاش مدیرکل زندان‌های استان در زمینه فعالیت قرآنی، تا کنون ۷۰۰ نفر که برخی از آنها حتی حکم اعدام یا حبس ابد داشتند، حافظ ۱۵ جزء قرآن به بالا شده‌اند.
کد خبر: ۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸ 23 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی عصر امروز در دومین نشست نبض فرهنگ شهر که با موضوع فعالیت‌های قرآنی در تالار شورای شهر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه قرآنی اوقاف در کشور در بحث پژوهش خوب بوده و قرآن را باید به منازل ببریم تا همگانی شود.

مدیرکل اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه امسال نزدیک ۵۰۰ میلیون تومان بابت روزه‌خواری به هیئات کمک کردیم، تصریح کرد: وقف در موضوعات قرآنی کم است و باید راه‌حلی در این زمینه پیدا کرده و درباره آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: صدا و سیما باید تبلیغات گسترده‌ای درباره مسابقات قرآنی صورت دهد و این مجموعه باید کمک بیشتری برای ترویج فعالیت قرآنی داشته باشد. آیت‌الله مهدوی تا به حال چندین مرتبه خواستار پخش اذان به صورت زنده از صدا و سیمای استان شده‌اند اما تا به حال تنها در ماه رمضان چنین اتفاقی افتاده و در شبکه‌های مختلف ورزش را به صورت زنده پخش می‌کنند اما حاضر به پخش قرائت یک قاری به صورت زنده نیستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه از فضای امامزاده‌ها برای فعالیت در امور قرآنی می‌توان استفاده کرد، گفت: در طول یک سال ۸۰ میلیون تومان بابت برنامه‌های قرآنی در اختیار ما قرار دارد که باید هم برای مسابقات شهرستانی و هم استانی از آن استفاده کرده و حقوق مربیان و داوران را نیز از محل همین بودجه بپردازیم. البته ما نباید موسسات و مراکز قرآنی را به منبع درآمد تبدیل کنیم اما مشکلات بسیاری در بحث تأمین هزینه‌های خود داریم.

وی با اشاره به فرمان رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اظهار داشت: مدیرکل زندان‌های استان در زمینه فعالیت قرآنی تلاش زیادی داشته و تا کنون ۷۰۰ نفر که برخی حتی حکم اعدام یا حبس ابد داشتند را برای حفظ ۱۵ جزء به بالا تربیت کرده است. با توجه به اینکه کسانی که در فعالیت قرآنی زندان شرکت دارند، لباس متفاوت از سایرین و لباس سفید می‌پوشند ما اکنون ۲ هزار نفر لباس سفید در زندان استان اصفهان داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اظهار تاسف از اینکه قرآن مهجور واقع شده خاطرنشان کرد: ما باید ابتدا خودسازی را از خود شروع کنیم و نباید دم از قرآن زده و چهره و رفتار ما جور دیگری باشد و باید برای استان‌های دیگر الگو باشیم.

در این جلسه همچنین هوشنگ صالحی، قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه صدا و سیمای استان اصفهان آمادگی اطلاع‌رسانی در زمینه قرآنی در قالب تیزر، زیرنویس، نماهنگ، خبر و گزارش خبری را دارد، گفت: در صورت اعلام اسامی نخبگان قرآنی به صدا وسیما، در برنامه‌های مختلف به معرفی آنها پرداخته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :