معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در کشور دنبال دستورالعمل‌های خلق‌الساعه برای بهبود امور هستیم به همین دلیل بسیاری از کارها پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۶۷۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 21 October 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی شجاعی امروز (یکشنبه) در نشست مشترک با علی‌اصغر مونسان - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی اصفهان، اظهار کرد: بی‌شک وقتی به حوزه اقتصاد هر کشور نگاه می‌کنیم آن هم کشوری مانند ایران و استانی مثل اصفهان باید این استان سهم بسزایی در تولید ناخالص آن کشور بازی کند، استان اصفهان در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نقش عمده‌ای را در این شاخص می‌تواند ایفا کند.

وی افزود: قطعاً توسعه استان در این سه بخش نیازمند یک برنامه و تعیین یک مسیر مشخص است، گاها نگاه ما در کشور عامی است و همیشه دنبال مسکن هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در هیچ کجای دنیای در بخش‌های مختلف جهش آنی نمی‌بینم، اگر برخی کشورها از ما پیشی گرفتند حاصل داشتن برنامه بدون تغییر مسیر در بیش از چند دهه است. در کشور ما دنبال دستورالعمل‌های خلق‌الساعه برای بهبود امور هستیم.

شجاعی ادامه داد: انباشتی از نشده ها را طی این سال‌ها حمل می‌کنیم، آنچه در گردشگری رخ داده در کشور نتیجه استمرار کارهای غلط است. منابع انسانی مؤثر و شایسته در اصفهان کم نیست و این یکی از بهترین ابزارها در اصفهان است.

وی تصریح کرد: در اصفهان میراث را مانند جان دوست دارند و خشت خشت آن را برای مهمانان توضیح می‌دهند، آثار و صنایع دستی جزئی از آثار مردم اصفهان است، پس یعنی اصفهان در سطح ملی برای گردشگری و میراث فرهنگی حرف برای گفتن دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، گفت: سرمایه‌گذاران این شهر آماده‌اند پس اصفهان می‌تواند شروع کننده برنامه‌های گردشگری کشور باشد. مراودات با کشورهایی که با آنان مشکلی نداریم را  باید تقویت کنیم، باید ایران را بشناسانیم، باید بگوییم چه داریم، اما در شناخت خود به جهان خوب عمل نکردیم.

شجاعی ادامه داد: چرا در کشورهای جهان فروشگاه صنایع دستی تحت عنوان اصفهان نداشته باشیم؟ در بازارهای جهان، آنچه نگاه مهرعلیزاده- استاندار اصفهان بود راه‌اندازی خط هوایی ویژه اصفهان بود، که بتواند تردد اصفهان با کشورهای هدف را تأمین کنیم.

وی گفت: فرودگاه اصفهان نشان می‌دهد نگاه بین‌المللی نداریم، داشته‌های ما در استان اصفهان نباید حبس شود چراکه بسترهای لازم را داریم، اما برای نیل به اهداف نگاه بین‌المللی می‌خواهیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، تصریح کرد: 22 هزار اثر تاریخی یعنی ۲۲ هزار کارخانه تولیدی که ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری دارد. اصفهان آماده برداشتن گام‌های بلند در میراث فرهنگی و گردشگری است. هدف کوچک نباید داشته باشیم، پتانسیل استان و ایران نشان می‌دهد باید هدف‌های بزرگ را دنبال کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار