شهردار اصفهان:
تابناک: شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت شفاف سازی در شهرسازی، گفت: جعبه سیاه مبارزه با فساد، در شهرسازی است.
کد خبر: ۶۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 27 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران و معاونین شهرداری اصفهان، شفاف سازی درآمدها و هزینه های شهرداری را ضروری دانست و افزود: شفاف نبودن هزینه ها و نبود وحدت رویه، پاشنه آشیل شهرداری هاست زیرا اگر مردم در خصوص درآمدها و هزینه های شهرداری اطلاعی نداشته باشند، اعتمادشان سلب می شود.

وی صداقت را کلید واژه موفقیت درهر عرصه ای عنوان کرد و افزود: خانواده شهرداری همواره آماده خدمت به مردم می باشد و در این خصوص همواره سرآمد نهادهای خدمات رسان بوده است.

شهردار اصفهان افزود: باید با مدیریت جهادی، حرکت عالمانه و دانش محور و پیگیرانه در مسیر خدمت به مردم قدم داشت.

وی بر ضرورت جلب سرمایه گذاری ها در همه پروژه ها و به ویژه پروژه های کلان، تاکید کرد.

جمالی نژاد توسعه زیر ساخت های گردشگری را لازمه توسعه صنعت گردشگری کلانشهر اصفهان دانست و افزود: گردشگری، صنعتی پاک است لذا نباید در زمینه توسعه این صنعت، خست به خرج داد و اقدمات درخصوص توسعه این صنعت را در شعار مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه شهرداری باید بجا و براساس اولویت ها انجام شود، گفت: در هر پروژه ای باید به هزینه ها توجه کرد و ضمن صرفه جویی هزینه ها کیفیت را نیز فراموش نکرد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداریها باید هزینه های شهر را تامین کنند درعین حال گفت: ولی باید هزینه های زیرساختی را از دولت مطالبه کنند.

وی خطاب به معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: طرح جامع در حوزه حمل و نقل باید به نتیجه برسد زیرا شهرداری نیز در رفع آلودگی و حفظ محیط زیست باید به وظائف خود عمل کند.

جمالی نژاد با بیان اینکه ارائه خدمات حمل و نقل از وظائف ذاتی شهرداریهاست، راه اندازی قطار شهری، گسترش حمل و نقل غیر موتوری و توجه به حمل و نقل هوشمند و نهضت پارکینگ سازی را از مهمترین برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور به سمت سالخوردگی پیش می رود، اضافه کرد: باید با توجه به جمعیت مسن شهروندان، معابر، پارک ها و ساختمان سازی مناسب با این سنین طراحی شود و عبور و مرور معلولین، جانبازان و سالخوردگان مد نظر قرار گیرد.

جمالی نژاد با اشاره به فعالیت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تشکیل سازمان های مختلف در شهرداری از بار مسئولیتی سایر سازمانها کاست.

وی اظهارکرد: فعالیت سازمان های شهرداری حتی در برخی زمینه ها از سایر دستگاهها و نهادهای متولی بیشتر است که به عنوان نمونه می توان از فعالیت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری نامبرد که فراتر از فعالیت سایر دستگاههای متولی که وظیفه ذاتی دارند، می باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت وجود شادی مشروع در جامعه و بویژه جوانان، گفت: توجه به بحث شهر شاد، پر کردن اوقات فراغت جوانان، باز مهندسی اقدامات و فعالیت های فرهنگسراها از برنامه هایی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص فعالیت جشنواره ها و همایش هایی که توسط شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد نیز گفت: باید از پرداختن به جشنواره هایی که حاشیه ساز هستند یا موجب آزار بخشی از جامعه می شود، پرهیز کرد.

جمالی نژاد افزود: باید برگزاری جشنواره هایی که همه محلات را درگیر کند و شادی را برای همه آحاد جامعه به ارمغان می آورد را در دستور کار قرار داد.

وی با تاکید بر ضرورت بستر سازی برای حضور بانوان در جامعه، گفت: در همین راستا یکی از مدیران شهرداری را از بین بانوان انتخاب خواهم کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری نباید تنها به جمع آوری زباله و فضای سبز بسنده کرد، افزود: توجه به مسائل محیط زیست، توجه به انرژی های نو، ساماندهی مشاغل مزاحم و توجه به اکوسیستم شهر از ضروریات است.

وی اظهار کرد: در حوزه عمرانی، تشکیل یک نهضت بزرگ انتظار می رود و باید روز شمارها در پروژه های شهری نصب شوند تا مردم بدانند این پروژه ها در چه زمانی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهردار اصفهان ارائه یک برنامه منسجم، دقیق و قوی به مردم را برای جلوگیری از سرگردانی شهروندان و مبارزه با فساد اداری در شهرسازی ضروری دانست و افزود: باید برخی از کارها را به بخش خصوصی و بیرونی واگذار کرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه برخی کارها و اقدامات شهرداری در دراز مدت نتایج بد و خطیری برای شهروندان بدنبال دارد، تصریح کرد: باید فقه شهری را مد نظر قرار داد زیرا چه بسا که یک تصمیم در اجرای یک طرح ، در دراز مدت منجر به مرگ بسیاری شود و تبعات منفی بسیاری به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: مدیریت جهادی در شهرداری را نباید در حد شعار باقی گذاشت بلکه باید با بهره گیری از ظرفیت مردم آن را عملیاتی کرد.

در این مراسم از بیش از 20 مدیر و معاون قبلی شهرداری اصفهان تکریم و حکم مدیران و معاونین جدید به آنها اعطا شد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار