کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، همچنان جو ناپایداری در سه روز آینده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 18 October 2018

به گزارش تابناک : حجت‌اله علی‌عسگریان امروز با اشاره به آخرین وضعیت تغییرات آب و هوا اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، همچنان جو ناپایداری در 3 روز آینده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، بر این اساس افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً در بعد از ظهر و ساعات اولیه شب، بارش‌های رگباری و رعد و برق به ویژه در مناطق غرب و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش یک الی 2 درجه‌ای دمای هوای استان طی 24 ساعت آینده، افزود: بیشینه دمای شهر اصفهان 23 درجه سانتی‌گراد و کمینه دما 10 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و بویین و میاندشت با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین شهر استان و کاشان با 26 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان خواهند بود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارش‌های روز گذشته در سطح استان، اعلام کرد: بیشترین میزان بارندگی در استان به ترتیب شهرهای خوانسار 2.8، داران 1.6، بویین و میاندشت یک، فریدون شهر 0.9، دهق 0.3 و نجف آباد 0.2 میلی‌متر بوده است.

توصیه‌هایی برای باغبانان

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان توصیه کرد: باغداران بخش میمه، در باغات درختان میوه دانه‌دار آلوده به اتشک درختان میوه، قبل از خزان برگ‌ها نسبت به ضدعفونی درختان آلوده با بردوفیکس یا اکسی کلرومس قبل از خزان برگ‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: زعفرانکاران بخش میمه با توجه به شروع زمان برداشت زعفران، نسبت به سله شکنی و تغذیه زعفران‌ها با کودهای ریزمغذی اقدام کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان عنوان کرد: باغداران با توجه به زمان برداشت بادام نسبت به حذف شاخه‌های آلوده به آفات و سوزاندن آن در خارج از باغ اقدام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار