مراسم معارفه حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی به عنوان امام جمعه فریدونشهر در شورای اداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 15 October 2018

به گزارش تابناک : شامگاه یکشنبه حجت الاسلام اباصلت غفاری بعد از حدود چهار سال انجام مسؤولیت به عنوان امام جمعه فریدونشهر، از این سمت تودیع و حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی برای این سمت معرفی شد.

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان و پس از حضور یافتن در گلزار شهدای فریدونشهر برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، ائمه جمعه شهرهای مجاور و مسؤولان و مردم فریدونشهر برگزار شد، از زحمات امام جمعه سابق و همچنین حجت الاسلام احمدرضا عالمی به عنوان امام جمعه موقت فریدونشهر، تجلیل به عمل آمد.

امام جمعه جدید فریدونشهر با قرائت حکم مسؤولیت توسط دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و اهدای آن به دست پدر شهید محمود لچینانی رسما به این سمت معرفی شد.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان این که ایجاد حکومت اسلامی آرمان پیامبران و معصومین(ع) بوده است، به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «عظمت، اقتدار و شکست ناپذیری ملت ایران قابل انکار نیست» اشاره کرد و از گام‌هایی سخن گفت که حضرت آیت الله خامنه‌ای آن را برای مسیر پیشرفت کشور ترسیم کرده‌اند.

اکبر ترکی با بیان این که مردم چهار شهرستان غرب استان اجازه ندادند دامنه برخی اغتشاشات یک سال گذشته کشور به این مناطق کشیده شود، آن را برگرفته از تدین، روحیه انقلابی و فرهنگ بالای مردم دانست و بر لزوم خدمت رسانی به این مردم تأکید کرد.

*همدلی در بین مسؤولان برای رفع مشکلات مردم وجود ندارد

وی کمبود آب، بیکاری و مشکلات کشاورزی را سه مشکل بزرگ مردم چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود دانست و با اظهار این که باید مسؤولان برای حل مشکلات مردم با یکدیگر همدل و متحد باشند، از وجود خلأ در این رابطه سخن گفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان مثال اظهار کرد: در سال جاری به مدت دو ماه تذکر کتبی و شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی دادیم تا محصول پیاز تولیدی کشاورزان را به کشورهای همسایه صادر کنند ولی این کار را نکردند و محصولی که می‌شد مثلا در کشور عراق کیلویی شش هزار تومان به فروش برسد را از کشاورز کیلویی چهارصد تومان خریدند و این ضربه را فقط در ماه‌های اخیر به کشاورز زدند.

نماینده مردم منطقه در مجلس با انتقاد به عملکرد اقتصادی دولت، تصریح کرد: در عین حال که دولت اجازه افزایش قیمت محصولات تولیدی کشاورزی و حقوق کارگران بر اساس افزایش تورم و نرخ دلار را نمی‌دهد، آزادسازی قیمت‌ها در صنعت پتروشیمی و فولاد بر اساس ارز نیما را کلید زده و هزینه‌های کشاورزان را افزایش داده است و در نتیجه کشاورز و کارگر متحمل بار تورم و گرانی شده است.

*وظیفه امام جمعه، حراست از انقلاب اسلامی است

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان هم در این جلسه با بیان این که وظیفه امام جمعه، حراست از انقلاب اسلامی است، مردم را پایه و اساس انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید از مسؤولان ارزشی، نهادهای ارزشی و مردم ارزشی حمایت کرد.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، امام جمعه جدید فریدونشهر را جوانی انقلابی دانست که در مسؤولیت قبلی خود در شرق اصفهان همواره در کنار مردم بود و وقتی مردم می‌دیدند یک مسؤول در صف ایشان قرار گرفته و به دنبال بازستانی حق آن‌هاست از طرفی آرامش پیدا می‌کردند و از طرفی نیز با وی همراه می‌شدند.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان جوان‌گرایی را مشی و دستور رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: امام جمعه انقلابی باید از مردم، برای مردم و در مردم باشد.

*اقوام در فریدونشهر با هم وحدت دارند اگر مسؤولان خللی در این وحدت ایجاد نکنند

امام جمعه سابق فریدونشهر در مراسم تودیع خود ضمن تشکر از مردم فریدونشهر از مهمان دوستی و مهربانی ایشان سخن گفت و متذکر شد: پنج قوم در این شهرستان سال‌هاست در کمال آرامش و وحدت و اتحاد به خوبی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اگر مسؤولان کاری با آنان نداشته و بین آن‌ها اختلاف‌افکنی نکنند.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، از عملکرد قوای سه گانه انتقاد کرد و گفت: هر یک از مسؤولان و سران قوای سه گانه در برابر مردم و خبرنگاران می‌گویند فلان کار در کشور باید انجام شود تا مشکلات حل شود، این‌ها روشن کنند چه کسی مخاطب این باید بایدهاست غیر از خود ایشان که یک ضلع از مثلث قوای سه گانه این کشور هستند؟

*مردم فریدونشهر پای کار انقلاب هستند/ امام جمعه باید وقف مردم بشود

امام جمعه فریدن هم یکی از سخنرانان این جلسه بود که به اصرار دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به خاطر خدمات بسیار به فریدونشهر، پشت تریبون مراسم تودیع و معارفه امام جمعه این شهر قرار گرفت.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی که خود اهل شهرستان فریدونشهر است، نماز جمعه تراز انقلاب اسلامی را نماز جمعه‌ای دانست که دارای سه ضلع مردم، امام و تعامل با مسؤولان باشد.

وی با بیان این که 17 سال در فریدونشهر مسؤولیت امام جمعه را برعهده داشته است و با اظهار این که کمتر کسی به اندازه وی مردم این شهرستان را می‌شناسد، گفت: مردم این شهرستان مردمی متدین و انقلابی هستند که حاضرند در راه انقلاب و اسلام جان خود را فدا کنند.

امام جمعه فریدن در توصیف مردم شهرستان فریدونشهر ایشان را مردمی پای کار دانست که از جیب خود برای دستگاه اهل بیت(ع) هزینه می‌کنند و هزینه ساخت حوزه علمیه بزرگ فریدونشهر و هزینه اداره خیریه‌های متعدد در این شهرستان را نیز پرداخت کرده‌اند.

سیاوشی دین داری مردم این شهرستان را قابل ستایش بیان کرد چرا که خرافاتی که در مراسمات دینی بسیاری از دیگر نقاط کشور وجود دارد، در این شهرستان راهی ندارد.

وی تأکید کرد: اگر فردی مسؤولیت امامت جمعه را در شهری می‌پذیرد باید برای مردم آن شهر وقت بگذارد، ایثار و فداکاری کند و به مردم احترام بگذارد.

*امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی شهرستان است

امام جمعه جدید فریدونشهر هم در این جلسه، اولین سخنرانی خود در این جایگاه را ایراد کرد. حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی بنابر سخنان رهبر معظم انقلاب، امام جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهرستان دانست که باید با شناسایی عوامل اختلالگر فرهنگی و بررسی نقشه آن‌ها، راه‌های برون رفت از آن مشکلات را برنامه‌ریزی کند و به تقویت نیروهای انقلابی بپردازد.

وی سیاست‌های خود را در هفت بند این گونه برشمرد: پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، تقویت مجموعه‌های فرهنگی، بصیرت‌افزایی و جنگ شبانه‌روزی با مستکبران به سردمداری آمریکا، ارتباط مستمر با روحانیت و طلاب و مرکز فرهنگ که حوزه علمیه است، ارتباط با جوانان به ویژه دانشگاهیان، تعامل و هم‌افزایی با مسئولان، حمایت همه جانبه از مستضعفان و محرومان و کوخ نشینان و پابرهنه‌گان و سینه‌سپرکردگان در برابر دشمن.

شامحمدی چشم انداز کاری خود در فریدونشهر را با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، تبدیل نماز جمعه این شهر به جوان‌ترین، پویاترین، روزآمدترین و کارآمدترین نماز جمعه کشور به صورت کمی و کیفی بیان کرد و با بیان این که باید به مردم خدمات اجتماعی ارائه دهیم تا فعالیت‌های فرهنگی ما هم کارساز باشد، از راهبرد خود در این رابطه سخن به میان آورد.

امام جمعه فریدونشهر بعد از این مراسم به زیارت قبور مطهر شهدای گمنام در جوار بارگاه امامزاده تاجعلی(ع) رفت و با حضور در مسجد جامع، در بین نمازگزاران قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار