سپاهان در فصل جدید علاوه بر آن که زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند، بازیکنانش به خوبی می‌دانند در‌ پی چه بوده و چگونه آن را به انجام برسانند.
کد خبر: ۶۶۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 28 September 2018

به گزارش تابناک : سپاهان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد نفت مسجد سلیمان را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد.

سپاهان در دیداری که هر 2 تیم به دنبال برد بودند، با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده موفق شد 3 امتیاز ارزشمند را به دست آورده و با توجه به تساوی پرسپولیس، موقتاً به صدر جدول برسد.

سپاهان با این نتیجه، 16 امتیازی و با تیم‌های پدیده و پرسپولیس هم امتیاز شده و با تفاضل گل بهتر در صدر جدول جای گرفت. هرچند پدیده با توجه به دیدارش مقابل پارس جنوبی، شانس بازپس‌گیری جایگاهش را دارد.

سپاهان در مقابل نفت مسجد سلیمان نمایش منطقی و هوشمندانه‌ای داشت. شاگردان قلعه‌نویی اگرچه در 2 هفته گذشته، نتوانسته‌اند بازی‌های جذاب و تماشایی ابتدای فصل را به نمایش بگذارند، اما در نتیجه‌گیری بهتر عمل کرده و 6 امتیاز شیرین را به دست آورده‌اند.

سپاهان در این بازی مزد دوندگی بالاتر و فرصت‌طلبی مهاجمانش را گرفت. شاگردان قلعه‌نویی که انگیزه بالایی برای رسیدن به صدر جدول داشتند، توانستند با دوندگی و زیرکی، از کمترین فرصت‌ها بالاترین بهره را برده و دست پر به خانه برگردند. در فاز تهاجمی، سپاهانی‌ها عملکرد خوبی داشته و موقعیت‌های خطرناکی را خلق کردند و با فرصت‌طلبی توانستند به اهدافشان دست پیدا کنند. نقطه دلچسب این دیدار عملکرد بسیار خوب خط دفاعی زردپوشان بود. مدافعان این تیم نمایش کاملی داشته و به خوبی بازیکنان نفت مسجد سلیمان را اداره کردند.

یکی دیگر از جذابیت‌های سپاهان جدید، قدر‌شناسی و از دست ندادن فرصت‌های به وجود آمده برای بالا کشیدن تیم است؛ شاگردان قلعه‌نویی به خوبی می‌دانستند 3 امتیاز دیدار با نفت مسجد سلیمان، با توجه به کورس بالای جدول و بازی‌های آینده سپاهان، از چه ارزش بالای برخوردار بوده و تا چه حد می‌تواند در ادامه لیگ به کارشان آید و با زیرکی تمام، دست پر به خانه بازگشتند.

سپاهان در لیگ هجدهم به مرز آمادگی کامل رسیده و روزهای تلخ گذشته را به فراموشی سپرده است. سپاهان در فصل جدید علاوه بر آنکه زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند، بازیکنانش نیز به خوبی می‌دانند در‌ پی چه بوده و چگونه آن را به انجام برسانند و این همان اصل بهره‌وری درست از داشته‌ها در فوتبال است.

در آن سو بازیکنان نفت مسجد سلیمان، بازی نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشتند. شاگردان مرزبان که نیاز شدیدی به برد داشتند، تلاش زیادی برای پیروزی در این دیدار انجام دادند، اما نتوانستند موفق شوند. طلایی‌پوشان مسجد سلیمان در فاز تهاجمی موقعیت‌های خوبی را به وجود آوردند، اما نمایش کامل نیازمند و مدافعان سپاهان مانع از گل شدن آنها شد. در فاز دفاعی اما عملکرد شاگردان مرزبان خوب نبوده و به راحتی نتیجه را واگذار کردند.

نیمه نخست دیدار با حملات پراکنده سپاهان آغاز شد. شاگردان قلعه‌نویی که بهترین فرصت برای صدرنشینی را به دست آورده بودند، قصد داشتند با دیکته کردن برتری خود خیلی زود به گل برسند، اما بازی درگیرانه و تخریبی بازیکنان نفت مسجد سلیمان، مانع از این امر شد. پس از طی شدن دقایق اولیه، بازی از تب و تاب افتاده و بیشتر به درگیری‌های میانه میدان می‌گذشت. شاگردان مرزبان تلاش زیادی برای رسیدن به دروازه سپاهان انجام دادند، اما نمایش بی‌نقص شاگردان قلعه‌نویی در فاز دفاعی مانع از این امر شد.

شیوه بازی مستقیم سپاهانی‌ها در این دیدار به کمک آنها آمده و زردپوشان اصفهانی توانستند با انتقال توپ به جناحین و ارسال‌های دقیق به گل برسند. در دقیقه 28 بازی ارسال بلند سپاهانی ها روی دروازه نفت مسجد سلیمان، با ضربه سر دقیق کی‌روش استنلی همراه شده و این بازیکن گل نخست تیمش را به ثمر رساند. بعد از این گل، طلایی‌پوشان نفت مسجد سلیمان تلاش زیادی برای جبران نتیجه انجام داده و حملاتی را روی دروازه سپاهان پی‌ریزی کردند که ثمری در بر نداشت و بازی در نیمه نخست همان تک گل پایان یافت.

در نیمه دوم، باز هم این سپاهان بود که بازی را بهتر آغاز کرده و تیم برتر میدان بود. شاگردان قلعه‌نویی با حوصله بازی کرده و قصد داشتند به گل دوم برسند. در این نیمه نیز بعد از گذشت دقایق ابتدایی، به مرور بازی آرام شده و هر 2 تیم تلاش می‌کردند تا کنترل توپ و میدان را در دست بگیرند. شاگردان مرزبان که نیاز به گل داشتند حملات زیادی را روی دروازه سپاهان انجام دادند و موقعیت‌های خوبی را خلق کردند که حاصلی در بر نداشت.

سپاهانی‌ها در این نیمه نیز با استفاده از تاکتیک همیشگی خود، دست به حمله زده و در نهایت هم به گل رسیدند. در دقیقه 78 بازی، ارسال تماشایی ایران‌پوریان با ضربه سر استنلی همراه شده و وی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. طلایی‌پوشان نفت مسجد سلیمان بعد از این گل تلاش زیادی برای باز کردن دروازه سپاهان انجام دادند، اما سد مستحکم دفاعی این تیم مانع از رسیدن آنها به هدفشان شده و در نهایت بازی به نفع سپاهان پایان یافت.

مرزبان: مقابل سپاهان فوتبال با کلاسی بازی کردیم

علیرضا مرزبان در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و سپاهان در هفته هشتم لیگ برتر که با شکست 2 بر صفر تیمش همراه بود, اظهار داشت: خیلی خوشحالم که تا لحظه آخر هواداران تیم را تشویق کردند. خیلی فوتبال باکلاسی بازی کردیم و شانس‌های خوبی برای زدن گل داشتیم.

وی ادامه داد: در این بازی شانس بالایی برای برد داشتیم و گل‌هایی که خوردیم روی اتفاقات رقم خورد. روی ضربات ایستگاهی به خوبی کار کرده بودیم، چرا که در بازی مقابل فولاد هم روی این ضربات گل خورده بودیم. خیلی متاسفم که بازی را بدون امتیاز از دست دادیم، چون لیاقت بازیکنانمان بسیار بیشتر بود و این دردآور هست که بدون امتیاز از زمین خارج شدیم.

مرزبان عنوان کرد: یکی از مسائل این است که باید کار کنیم تا چگونگی شرایط گل زدن را ایجاد کنیم، ما باید روی این عنصر به خوبی کار کنیم. مواقعی هست که بدشانسی هم همراه‌مان هست و باعث می‌شود که به گل نرسیم. مورد دیگر این است که شرایط روحی تیم تا حدی تغییر کرده است و از لحاظ فوتبالی هم تیم خوب کار می‌کند. باید اعتماد به نفس بیشتری به تیم تزریق شود. ما نفت مسجد سلیمان و سپاهان را از لحاظ کیفیت فوتبال با یکدیگر قیاس می‌کنیم اما باید به نفراتی که دو تیم روی نیمکت دارد نیز توجه کنیم. هرچند من به تیمم افتخار می‌کنم ولی بحث اصلی ما در این بازی این بود که بتوانیم به دروازه حریف نزدیک شویم و به خوبی نیز این کار را انجام دادیم.

سرمربی نفت مسجد سلیمان با بیان اینکه قلعه‌نویی بعد از بازی به من گفت هیچ تیمی اینقدر خوب کار نمی‌کند، افزود: روی شانس‌های گلزنی داریم کار می‌کنیم که البته باید به نتیجه برسد. با شناختی که از بازیکنانم دارم این مشکلات رفع خواهد شد، ما در این بازی فوق‌العاده با کلاس و خوب کار کردیم. شب و روز در حال کار کردن هستیم تا به فرم ایده‌آل برسیم. در این مدت کوتاهی که در مسجد سلیمان حضور دارم سعی کردم روی برطرف کردن نقاط ضعف تیم کار کنم. امیدواریم کسانی تیم را آنالیز و اعلام کنند که بازی چند درصد در اختیار ما بوده و چند درصد در اختیار سپاهان. روی این مسائل بسیار خوب کار کرده‌ بودیم، البته تیم به چند نیروی جدید هم احتیاج دارد چون ما روی نیمکت به نفرات با کیفیت‌تری نیاز داریم.

مرزبان   تصریح کرد: چیزی که مهم است این است که مردم این تیم را دوست دارند و متوجه می‌شوند که تیم چه زمانی خوب فوتبال بازی می‌کند؛ باید به این نکته اشاره کنم رقابت‌های ما در لیگ با باشگاه‌های دیگری مثل نساجی یا صنعت نفت است، که باید مقابل آنها به پیروزی برسیم. پرونده‌ بازی‌های قبلی بسته شده است و ما باید صد در صد آرامش‌مان را حفظ کنیم و روی بازی‌هایی که می‌توانیم پیروز شویم تمرکز کنیم. اگر احساس خوبی به مردم مسجد سلیمان نداشتم هیچ وقت به اینجا نمی‌آمدم. من بهانه‌جویی نمی‌کنم با اعتقاد قلبی که به مردم مسجد سلیمان دارم باید با شرافت کار کنم. اجازه نخواهم داد در کنار تیمم حواشی ایجاد شود، من برای مردم به اینجا آمده‌ام و تیمم باید خوب کار کند.

وی عنوان کرد: باید بگویم که حتی بهترین بازیکنان ما نیز هنوز پول نگرفته‌اند. همه باید کمک کنند تا تیم به حاشیه نرود و طوری برخورد نکنند که از همین الان آیه یاس خوانده شود. با شناختی که از هیئت مدیره دارم آنها با تمام وجود کار می‌کنند و شب روز با هم در حال تماس هستیم تا مشکلات تیم حل شود. افراد هیئت مدیره آدم‌های با شرفی هستند. من در ایران در 10 تیم حضور داشتم و تشخیص می‌دهم که کدام هیئت مدیره قلبش برای تیم می‌زند. هدف من این است که این تیم از حواشی دور بماند.

قلعه نویی: 3 امتیاز سخت را به دست آوردیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد که داور دیدار تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان با شهامت بوده و قضاوت خوبی داشته است.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و سپاهان در هفته هشتم لیگ برتر که با برتری 2 بر صفر تیمش همراه بود, اظهار داشت: فکر می‌کنم داور باشهامت بود و در این جو قضاوت خوبی داشت. به مرزبان تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم تیمش رفته به رفته بهتر می‌شود. ما موقعیت‌های زیادی به حریف ندادیم، اما نفت به ما فشار می‌آورد.

وی ادامه داد: از هواداران‌مان تشکر می‌کنم که برای تشویق ما راه زیادی را پیمودند. نفت مسجدسلیمان فوتبال خیلی خوب و مدرن بازی کرد و هافبک‌های ما را تحت تأثیر قرار داد. ما هم توانستیم از فضاهای کناری استفاده کنیم. نفت این تیم در گردش توپ، بازیسازی و پرس تیمی خیلی خوب عمل ‌کرد. آنها به خصوص در 10 دقیقه آخر به ما فشار آوردند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تمجید از شاگردانش گفت: از بازیکنانم تشکر می‌کنم و خدا را شکر در شهر اولین‌ها، شهر با معرفت‌ها و خوبان، سه امتیاز سخت کسب کردیم. این دیدار یکی از بازی‌های سخت ما بود. بازیکنان از جان مایه گذاشتند و بیش از استانداردها دویدند و پرس کردند. در امر بازیسازی با پرس‌های نفت، مانند همیشه نبودیم، اما با نفوذ از کناره‌ها و ارسال از جناحین، به دو گل رسیدیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار