پیش‌بینی‌های متناقض هواشناسی؛
تابناک: مسئله ای که اهمیت آن به اندازه حفظ جان انسان ها اهمیت دارد در حال حاضر در پوشش بهانه هایی مانند، نبود تجهیزات پیشرفته برای پیش بینی از سوی سازمان هواشناسی در دست توجیه است.
کد خبر: ۶۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 22 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ورود امواج ناپایدار به استان اصفهان که حدود سه روزی است آغاز شده است و بروز پدیده های جوی همچون سیل و طوفان شدید در استان اصفهان خسارات زیادی را به بار آورد، گوی تا پایان هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی کشور برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان اصفهان طوفان را پیش بینی کرده است و از مسئولان خواسته تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت را اجرایی کنند.

این هشدار سازمان هواشناسی کشور برای آسمان امروز و فردای استان اصفهان در حالی است که سازمان هواشناسی استان اصفهان برای دو روز آتی در استان اصفهان تنها افزایش ابر و رگبار و رعد و برق را پیش بینی کرده است!.

اینگونه پیش بینی های سازمان هواشناسی استان اصفهان البته سابقه دارد و در شرایط آب و هوایی بعد از تعطیلات عیدفطر هم به همین نوع پیش بینی ها بسنده شد که در نتیجه آن دستگاه های امدادی استان اصفهان در مواجه با وضعیت اخیر، دچار سردرگمی و غافلگیری شده بودند!.

مسئله ای که اهمیت آن به اندازه حفظ جان انسان ها اهمیت دارد در حال حاضر در پوشش بهانه هایی مانند، نبود تجهیزات پیشرفته برای پیش بینی از سوی سازمان هواشناسی در دست توجیه است.

علاوه بر این استانداری اصفهان نیز در ادامه عدم اطلاع رسانی های ستاد مدیریت بحران استان، اطلاع رسانی در خصوص طوفان و سیل در مناطق مختلف استان را که جزو اخبار فوری و لحظه ای به شمار می رود به برگزاری یک جلسه در روز شنبه هفته آینده موکل کرده است!.

متاسفانه مسئولان استان اصفهان تصور می کنند عدم ارائه اطلاعات به رسانه ها و مردم در زمان بحران بخشی از مدیریت بحران است و از رو همواره از همین سیاست لاپوشانی واقعیات برای سرپوشی روی کم کاری های خود استفاده کرده اند!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار