استاندار اصفهان گفت:بوروکراسی همچون تسمه نقاله است و اگر بلبرینگ‌ها درست کار نکنند سیستم را فشل خواهد کرد.
کد خبر: ۶۴۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 27 August 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان عصردیروز در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اظهار کرد: مصداق و الگوی دولت جمهوری از ابعاد مختلف، دولت شهید رجایی بود چراکه اخلاص، ایمان، عشق، اراده و نیت خالص در این دولت موج می‌زد.

وی با بیان این که ملاک انتخاب شغل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی احساس مسؤولیت شرعی بود که در برخی موارد و درخصوص بعضی اشخاص کم‌رنگ شده است، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی اگر کسی نمی‌توانست از عهده مسؤولیتی برآید، آن را نمی‌پذیرفت.

استاندار اصفهان با بیان این که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میزان اثربخشی و بهره‌وری ادارات و سازمان‌های دولتی بسیار زیاد بود، گفت: احساس مسؤولیت، خطرپذیری و انجام کار در هر شرایط دلیل بالا بودن بهره‌وری کارمندان در ابتدای انقلاب اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کارمندی در آن زمان نسبت به انجام امور مردم بی‌تفاوت نبود و حتی اگر دیگری کار خود را ناقص انجام می‌داد، کارمند دیگری آن را کامل‌شده و سالم به نفر بعدی می‌داد و این احساس در فرمول‌های امروز ارزیابی عملکرد سازمان‌ها نمی‌آید.

مهرعلیزاده با مطرح کردن این سؤال که چرا هنوز بوروکراسی در استان اصفهان بیداد می‌کند، اذعان داشت: بوروکراسی همچون تسمه نقاله است و اگر بلبرینگ‌ها درست کار نکنند سیستم را فشل خواهد کرد.

وی با اشاره به اختلاف بین دستگاهی و گلایه ادارات از دخالت در وظایف یکدیگر ادامه داد: مسیرهای منظم اداری و علمی در سیستم اداری کشور هنوز نهادینه نشده است؛ در ابتدای انقلاب اسلامی همه دستگاه‌ها به دنبال به نتیجه رسیدن امور بودند و اگر سازمان دیگری هم در امورشان دخالت می‌کرد، گلایه‌ای نداشتند و تنها نتیجه کار برای‌ دستگاه‌ها اهمیت داشت.

استاندار اصفهان با بیان این که میزان نیروی انسانی مازاد ادارات کشور نسبت به دیگر کشورها بالاست، اضافه کرد: هر کارمند یا مدیری باید قانون را اجرا کند و نباید از امضا کردن موارد قانونی ترسی داشته باشد که چه اتفاقی برای او خواهد افتاد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ابتکار عمل‌های مدیریتی تصریح کرد: معطلی‌ها و بوروکراسی‌های اداری در استان اصفهان به بنده هم برمی‌گردد و باید بررسی کنیم که چطور می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

مهرعلیزاده با بیان این که جمهوری اسلامی در شرایط عادی قرار ندارد و مورد هجمه‌های شدید اقتصادی دشمن قرار گرفته است، یادآور شد: در درون یک حادثه‌ای هستیم که همانند بسیاری از حوادث بعد از انقلاب بر ما تحمل شده است؛ البته ملت بزرگ ایران همواره از آزمون‌های سخت پیروز بیرون آمده است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی مداخله‌گر نیست بلکه اثرگذار در منطقه است، عنوان داشت: دشمنان جنگ اقتصادی تمام‌عیار را به جمهوری اسلامی تحمیل کرده‌اند؛ افسران جنگنده جنگ امروز اقتصادی، بخش خصوصی تشکل‌ها، صنوف، تولیدکنندگان و کارگران هستند و پشیتبانی این جنگ بر عهده دولتی‌هاست.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار