مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بالای ۶۰ سال استان اصفهان ۳۶۱ هزار و ۲۵۸ نفر بوده است.
کد خبر: ۶۴۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 14 August 2018

به گزارش تابناک : حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت‌ احوال استان اصفهان با بیان اینکه جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بالای ۶۰ سال استان اصفهان ۳۶۱ هزار و ۲۵۸ نفر بوده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۹ هزار و ۸۱۲ نفر مرد و ۱۸۱ هزار و ۴۴۶ نفر زن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۶ نفر از شهروندان استان اصفهان کمتر از ۱۵ سال سن دارند، افزود: از این تعداد ۵۶۶ هزار و ۶۳ نفر پسر و ۵۳۷ هزار و ۴۸۳ نفر دختر هستند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۵۴ نفر از شهروندان استان اصفهان دارای سن ۱۵ تا ۲۹ سال هستند، ادامه داد: ۶۰۸ هزار و ۴۶۴ نفر از این افراد مرد و ۵۹۹ هزار و ۳۹۰ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۶۴ ساله‌ها بیشترین بازه جمعیتی در استان اصفهان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۱۹۲ نفر از جمعیت استان اصفهان در این بازه سنی قرار دارند که یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۳۸ نفر از آنها مرد و یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۵۶ نفر نیز زن هستند.

غفرانی کجانی تصریح کرد: در مجموع باید گفت که استان اصفهان دارای پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر جمعیت است که دو میلیون و ۵۹۹ هزار و ۴۷۷ نفر از این شهروندان مرد و دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۳ نفر زن هستند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار