فرماندار کاشان گفت: در راستای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب رجوع در دولت دوازدهم، تمام اختیارات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به اداره محیط زیست شهرستان کاشان واگذار شد.
کد خبر: ۶۳۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 25 July 2018

به گزارش تابناک : حمیدرضا مومنیان اظهار کرد: در سنجش شاخص های تولید، صنعت و اشتغال، کاشان جز برترین‌های استان اصفهان بوده و در برخی از حوزه‌ها نظیر گلاب و فرش ماشینی نام این خطه از جمله برندهای معتبر کشور است.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، کاشان نخستین و تنها شهرستان کشور است که فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در آن فعال شد و در جلسه‌ها و کارگروه‌های مربوط به آن شامل بانک ها، سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری به طور مستمر برگزار شده است.

فرماندار کاشان تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و بررسی مسایل حوزه تولید و هم‌چنین با همت صاحبان صنایع و تلاش کارکنان این مجموعه‌ها، شهرستان کاشان کمترین مشکلات را در حوزه های اشتغال، تولید و مسائل کارگری به نسبت سایر شهرستان های استان اصفهان داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات متعدد واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط اقتصادی امروز، با هدف حمایت از صاحبان صنایع و رفع موانع پیش روی تولید از جمله مباحث زیست محیطی و گرفتن مجوزهای مربوط، امیدواریم با تسریع در انجام فرآیندهای اداری با حفظ اشتغال، زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان نیز تسهیل شود.

مومنیان با بیان اینکه همکاری محیط زیست با واحدهای تولیدی، به منزله عدم رعایت اصول و مبانی زیست‌محیطی نیست، افزود: انتظار ما از نهادهای نظارتی نظیر سازمان محیط زیست این است که تعامل با سرمایه‌گذاران صورت گیرد و از همان روز نخست تمام هزینه‌های مربوط به ملاحظات زیست‌محیطی به واحدهای تولیدی تحمیل نشود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در زمان راه‌اندازی هر واحد تولیدی و صنعتی، با رفع مخاطرات اولیه زیست‌محیطی توسط واحدهای صنعتی و تولیدی، تعهد لازم برای رفع موانع نهایی گرفته شده و مجوز شروع به کار به سرعت صادر شود.

فرماندار کاشان تصریح کرد: یکی از مطالبه‌های صنعتگران کاشان، قوانین سختگیرانه نسبت به واحدهای تولیدی گلاب و عرقیجات در این شهرستان در مقایسه با سایر نقاط کشور است و امیدواریم روش واحد و مشخص در سازمان حفاظت از محیط زیست عملی شود تا فعالان این صنعت و هنر بومی در کاشان دچار خسارت نشوند.

وی تاکید کرد: کسب مشاوره‌های فنی از اداره محیط زیست قبل از ساخت واحدهای تولیدی، یکی از راهکارهای کنترل آلایندگی و کاهش زمان صدور مجوزها است و دستگاه‌های اجرایی کاشان باید این‌گونه مشاوره‌ها را به عنوان مسیر قطعی و درست طراحی کرده و در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران قرار دهند.

کارگروه رفع موانع تولید با حضور مدیرکل و کارشناسان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان و جمعی از صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان کاشان با هدف بررسی مسائل زیست محیطی در حوزه‌های تولید و صنایع در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار