تیم فوتبال ذوب‌آهن در نخستین گام از لیگ هجدهم به مصاف تیم نساجی مازندران می‌رود.
کد خبر: ۶۳۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 25 July 2018

به گزارش تابناک : فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس از روز 4 مردادماه با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این مسابقات، تیم ذوب‌آهن در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مهمان تیم نساجی مازندران است.

با شروع لیگ هجدهم نایب‌قهرمان فصل گذشته به دنبال ادامه دادن روند موفقیت‌هایش و کسب نخستین عنوان قهرمانی خود است. ذوب‌آهن اصفهان در فصل گذشته اگرچه دیر شروع به جمع‌آوری امتیازات کرد، اما خیلی زود توانست به جمع مدعیان جدی لیگ بازگشته و نه تنها صاحب عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم شد بلکه لیگ را با عنوان نایب‌قهرمانی به پایان رساند.

با اینکه مسئولان ذوب‌آهن نتوانستند مربی موفق خود راضی به ادامه همکاری کنند و در نهایت مجبور به ایجاد تغییر در کادر فنی خود شدند، هدایت این تیم را به امید نمازی‌زاده سپردند.

ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات کمترین تغییر را نسبت به فصل گذشته داشته و اسکلت اصلی این تیم حفظ شده است. مسئولان این تیم در فصل نقل و انتقالات باهوش عمل کرده و با حفظ شاکله اصلی تیم، در پست‌های مورد نیاز بازیکنان خوبی را جذب کردند.

عمده تغییرات ذوب‌آهن در سبک و نحوه بازی این تیم رخ داده است و با توجه به انتصاب امید نمازی‌زاده به عنوان سرمربی در کنار اضافه شدن رجب‌زاده به کادر فنی این تیم در نخستین تجربه مربی‌گری‌اش، باید منتظر ذوب‌آهنی متفاوت از گذشته بود.

تنها چیزی که به طور قطع درخصوص ذوب‌آهن می‌توان گفت این است که با توجه به رفتن قلعه‌نویی و بازیکنان جذب شده، سبک بازی این تیم دچار تغییر خواهد شد.

ذوب‌آهن در فاز دفاعی تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته و در این خط تنها خالد شفیعی را از دست داده است که با توجه به مدت زمان کوتاه حضورش چندان مشکل‌ساز نخواهد بود.

نقطه اتکاء نمازی‌زاده در فاز دفاعی، حضور مظاهری در درون دروازه و هماهنگی بالای مدافعان ذوب‌آهن است.

در خط میانی اما ذوب‌آهن نسبت به فصل گذشته تقویت شده است. سبزپوشان اصفهانی اگرچه بختیار رحمانی را از دست دادند، اما با جذب مسلمان، شاه‌ماهی نقل و انتقالات را شکار کردند. حضور مسلمان آماده در کنار حدادی‌فر، فخرالدینی و حسینی قدرت تهاجمی این تیم را افزایش داده و دست نمازی‌زاده را برای تغییرات تاکتیکی باز گذاشته است.

در فاز هجومی ذوب‌آهن اگرچه استنلی را از دست داده است، اما حسن‌زاده مهاجم تازه وارد این تیم در صورت آماده بودن می‌تواند زوج خوبی را در کنار تبریزی بسازد.

سبزپوشان اصفهانی در نخستین گام از لیگ هجدهم باید آماده مصاف با تیم نساجی مازندران شوند. تیمی که بعد از مدت‌ها موفق به حضور در لیگ برتر شده و از انگیزه‌های بالایی برخوردار است.

نساجی‌چی‌ها تیمی جوان هستند و از قدرت هجومی بالایی بهره می‌برند. بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم بهره بردن از حمایت همه‌جانبه تماشاگران خودی است. شاگردان نکونام در فاز دفاعی از دروازه‌بان خوبی بهره می‌برند. حامد لک می‌تواند دردسرهای زیادی برای مهاجمان ذوب‌آهن بسازد.

در فاز هجومی نیز نساجی از قدرت بالایی برخوردار است. حضور صادق بارانی پشت سر عباس‌زاده می‌تواند خط حمله زهرداری برای این تیم بسازد. نتیجه این دیدار برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند شروع خوبی را برای آنها رقم بزند. باید منتظر ماند و دید کدام مربی می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

برترین گلزنان:

مرتضی تبریزی با 13 گلی که در فصل قبل به ثمر رساند برترین گلزن ذوب‌آهن و محمد عباس‌زاده با 15 گل، برترین گلزن تیم نساجی هستند.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم با ترکیب کامل خود در این دیدار حاضر بوده و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارند.

اتفاق ویژه:

این نخستین بازی نساجی در لیگ برتر است و همین امر می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را افزایش دهد.

ترکیب احتمالی نساجی:

حامد لک، مجتبی ممشلی، محسن آقایی، علی شجاعی، دیوانسالار، علایی، عاشوری، حامد شیری، صادق بارانی، سجاد آشوری و محمد عباس‌زاده

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، مهران درخشان‌مهر، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، محمدرضا حسینی، محسن مسلمان، قاسم حدادی‌فر، حمید بوحمدان، مرتضی تبریزی و مسعود حسن زاده

سرمربی: امید نمازی‌زاده

برنامه سایر بازی‌های هفته نخست لیگ برتر:

پنجشنبه 4 مردادماه

پدیده - پرسپولیس

سایپا - سپیدرود

فولاد - پارس جنوبی

جمعه 5 مردادماه

سپاهان - صنعت نفت آبادان

گسترش فولاد - استقلال خوزستان

نفت مسجدسلیمان - تراکتورسازی

استقلال تهران - پیکان

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :