معاون عمرانی استاندار:
معاون عمرانی استاندار گفت: برای عبور از بحران کم آبی نیاز است تمامی دستگاهها به طور جدی ورود پیدا کنند
کد خبر: ۶۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 05 July 2018

معضلات ناشی از بحران آب را به حداقل می رسانیم

به گزارش تابناک قزوین،"علی فرخزاد"  معاون عمرانی استاندار در جلسه ای که به منظور مدیریت بحران آب و برق استان برگزار شد، تاکید کرد:با توجه به شرایط موجود و کمبود آب در استان باید، با جدیت مصرف آب را مدیریت کنیم و معضلات این بحران برای عموم مردم را به حداقل ممکن برسانیم.


وی افزود:علی رغم تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات از جمله عدم صدور مجوز به صنایع پرمصرف آب ، کنترل آبیاری در بخش کشاورزی و نیز تاکید بر فرهنگ سازی مردم در این خصوص، امروزه به دلیل شرایط جوی و کمبود بارندگی ها با کمبود آب مواجه هستیم، فلذا تمامی دستگاهها می بایست در عبور از این بحران یاری رسان باشند.


فرخ زاد گفت: به منظور عدم قطع آب شرب مورد نیاز مردم، الزامی است که قطعی برق چاههای آب به حداقل برسد،همچنین شرکت آب و فاضلاب ژنراتورهای موجود را در کنارچاههای انفرادی، که قطعی برقشان اجتناب ناپذیر است، مستقر نماید تا در صورت قطعی برق از این ژنراتورها استفاده شود.


وی تاکید کرد: ضروری است شرکت آب منطقه ای  و شهرداری چاههای موجود را وارد مدار آبرسانی نمایند.


فرخ زاد در ادامه صرفه جویی در مصرف برق را بسیار مهم برشمرد و گفت: الزامی است تمامی دستگاههایی که دارای ژنراتور هستند برای تامین برق خود از ژنراتور استفاده کنند، همچنین برای به حداقل رساندن مصرف برق، ادارات در بعداز ظهرها تعطیل شوند.

 
وی افزود : اگر نیاز به قطعی برق ضروری شد، حتما به مردم اطلاع رسانی شود و نیز طول زمان قطعی کم و پراکندگی اش بیشتر شود ، تا برای مردم مشکل ساز نشود.


وی در پایان تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و صدا و سیما  که نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارند ، می بایست در این خصوص وارد عمل شده و فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و برق را در میان مردم نهادینه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار