معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از 70 هزار نفر به پورتال قلب سالم کاشان مراجعه کرده اند.
کد خبر: ۶۲۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 04 July 2018
به گزارش تابناک : سید علیرضا مروجی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی، نخستین علت مرگ و میر و معلولیت در سطح جهان است و آشنایی مردم با این بیماری های و راه های پیشگیری از آن، هدف اصلی راه اندازی این پورتال بوده است.

وی افزود: عوامل خطر در بیماری های قلب و عروق، دو گروه است، دسته نخست عواملی که قابل تغییر نیستند مانند سن، جنس، وراثت و دسته دوم که عواملی که با تغییر شیوه زندگی و یا درمان دارویی مانند تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، کم تحرکی و مصرف دخانیات تغییر می کند.

وی تصریح کرد: عوامل گروه دوم که قابل تغییر هستند، ریشه در الگوی نامناسب زندگی دارند که با اصلاح شیوه های زندگی و تغییر رفتارهای پرخطر می توان از شیوع این بیماری به میزان 80 درصد کاهش داد.

وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری از بیماری ها، آموزش شهروندان، نقش اساسی دارد و بر این اساس، پورتال قلب سالم به آدرس heart.kaums.ac.ir برای نخستین بار در ایران توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان راه اندازی شده است و امکان دسترسی همه افراد جامعه در هر گروه سنی و با هر شرایط اقتصادی –اجتماعی را به مطالب آموزشی مفید و مؤثر فراهم می کند.

مروجی گفت: در پورتال قلب سالم، از رسانه های آموزشی متنوع مثل فیلم، کتاب، عکس، اسلاید و ... استفاده شده است، امکان برقراری ارتباط با اعضا هیات علمی و پرسش و پاسخ در مورد موضوعات مرتبط و ارائه  تازه ترین اخبار و مقالات علمی از دیگر خدمات این مجموعه است.
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار