بسته محترمانه تابناک؛
تابناک: با این راهی که فاضلاب ها در کشور و استان در پیش گرفته اند اگر یک مسئول ضدفاضلاب در اصفهان پیدا نشود، شاید کم کم فاضلاب ها به آسفالت خیابان هم آلوده شوند.
کد خبر: ۶۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 15 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در میان خبرهایی که هروز با آنها روبرو می شویم و هرکدام پیام های خاص خود را به مخاطب منتقل می کند گاه جای خالی برخی حرفها در حاشیه این خبرها احساس می شود.

ملاحظات سیاسی، تعارفات بین مسئولان و بین سازمانی و شاید هم محافظه کاری مدیران این جای خالی را رقم می زند و برخی از حرف های نگفته خبرها را به حاشیه می برد.

حرف هایی که تابناک در نظر دارد با عنوان "محترمانه" به آنها پرداخته و از قول مخاطبان خود با صاحبان حرف و خبر سخن بگوید.

این هفته انقدر رسانه ها و مسئولان در مورد خواندن نماز در مصلی اصفهان مانور آمدند و انتقادات و تعریف های خاص از سوی رسانه ها در این خصوص صورت گرفت که در نهایت همه متفق القول به مردم اصفهان قول دادند که نماز عید فطر در مصلی اصفهان خوانده می شود.

از آنجایی که محل خواندن نماز در شبستان مصلی باید باشد، اما گویی مسئولان آنقدر در رودربایستی قول های خود مانده بودند که مجبور شدند مصلی را در همین وضعیتی که هست، بزک کرده و بگویند برای عید فطر آماده شد!.

شاید همین مقدار پیشرفت در تکمیل مصلی را هم بتوان مدیون خانم های خانه دار اصفهان دانست که قلم و رنگ دست گرفتند و سقف مصلی را برای عید فطر آماده کردند!.

این همه دولتمرد و این همه دولت که نتوانستند مصلی ای در شان مردم اصفهان به آنها تحویل دهند اما اینبار خانم ها آستین ها را بالا زده اند و مصلی را آماده نماز خواندن کرده اند!!.

این هفته در اصفهان همایشی با عنوان مصرف بهینه آب در صنعت، چالش‌ها و راهکارها برگزار شد. در همین همایش بود که مهرداد فرهادیان دبیر علمی همایش از وارد شدن 95درصد فاضلاب های کشور به آبها خبر داد.

با این اوصاف باید از این بعد به جای اینکه بگوییم آبها آلوده به پساب فاضلاب ها شده اند، بگوییم فاضلاب ها آلوده به آب شده اند!!.

با این راهی که فاضلاب ها در کشور و استان در پیش گرفته اند اگر یک مسئول ضدفاضلاب در اصفهان پیدا نشود، شاید کم کم فاضلاب ها به آسفالت خیابان هم آلوده شوند.

این هفته شاهد شوخی اداره گاز با شرکت پلی اکریل اصفهان هم بودیم، دو روز پیش اداره گاز تصمیم گرفت برای اینکه کمی گوش مدیران جدید پلی اکریل را بپیچاند و به آنها بفهماند که نمی توانند به همین راحتی ها هم روی صندلیشان بنشینند و طلبکارانش را در آمپاس بگذارند، گاز این کارخانه را برای چند ساعت هم که شده قطع کنند.

هنوز چندساعتی از قطعی گاز این شرکت و رسانه ای شدن این موضوع نگذشته بود که دل مدیران شرکت گاز برای پلی اکریل ها سوخت و دوباره شیرگاز این کارخانه باز شد!!.

خبر توافق هسته ای به بازار طلا و هنر اصفهان هم رسید و علاوه بر مردم اصفهان که ذوق زده به خیابان‌های شهر رسیده بودند، طلا و جواهرات اصفهان هم ذوق‌زده شدند و چشمانشان از خوشحالی برق می زد!!.

البته این بالا و پایین بازار طی دو روز فشار خون خیلی ها را هم جابجا کرد و بسیاری از بازاری های اصفهان که ماه ها بود بازار را کساد می دیدند، این دو روز از خجالت روزهای کسل بازار درآمدند و سعی کردند با بالا بردن بی دلیل نرخ ها مردم را هم از این ذوق بی نصیب نگذارند!.

یکی از حوادث تلخ اخیر در اصفهان انفجار در کنورتور ذوب آهن اصفهان و کشته شدن سه کارگر و زخمی شدن شش نفر بود!!.

این حادثه تلخ اما تلخندهای خاص خودش را داشت. مثلا آنجا که بلافاصله بعد از این حادثه مدیر روابط عمومی ذوب آهن به رسانه ها گفت " این حادثه خللی در روند تولید کارخانه ایجاد نکرد و همچنان تولید در این واحد صنعتی ادامه دارد"!!.

شاید در نگاه یک روابط عمومی، این یک نکته مثبت به شمار آید اما ما امیدواریم که اینگونه برداشت نشود که کشته شدن سه نفر از همکاران و زخمی شدن شش نفر که حال یک نفر هم در همان لحظه وخیم اعلام شده بود، این واحد صنعتی را متاثر نکرده است؟!.

شاید این موضوع ناشی از این اخلاق ما ایرانی ها هم باشد که در روزهایی که باید کار کنیم، تعطیلی را ترجیح می دهیم و در روزهایی که باید دست از کار بکشیم، بیشتر از گذشته دست به کار می شویم!! نمونه آن هم کارخانه ذوب آهن!!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار