استاندار اصفهان گفت:باید کارگروه فضای مجازی تشکیل شده و آسیب‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی با ظرافت خاصی دیده شود تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمنان نه به صورت منفعلانه بلکه به صورت فرافعال اقدام کنیم.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 01 July 2018

به گزارش تابناک مازندران : محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از عدم حضور برخی از اعضا و حضور نیابتی در جلسه انتقاد کرد و اظهار داشت: موضوع فرهنگ یکی از اساسی‌ترین مسائل جامعه به شمار می‌رود و عدم حضور مدیران در این شورا قابل توجیه نیست.

وی افزود: عدم حضور برخی از اعضا و حضور نیابتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از نظر بی‌نظمی و نداشتن اهتمام به امور فرهنگی محکوم و خلاف مقررات اداری است و با صراحت اعلام می‌کنم که در صورت تکرار برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان با بیان این که مسائل فرهنگی مجرد و مجزا از دیگر مسائل نیست، گفت: بخش عمده‌ای از مسائل فرهنگی منبعث از مسائل اقتصادی و اجتماعی است و ناهنجاری‌ها و نارضایتی‌ها در بخش‌های دیگر در مباحث فرهنگی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که ناگزیر هستیم در خصوص شاخص‌های فرهنگ عمومی بررسی و آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید در خصوص احصای شاخص‌های شورای فرهنگ عمومی و اجرای عملیاتی آن در دبیرخانه برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

مهرعلیزاده با بیان این که شورای فرهنگ عمومی علی‌رغم سابقه چند دهه‌ای هنور نتوانسته برخی مسائل عمومی و شناخته شده را عملیاتی کند، اذعان داشت: باید برنامه‌های مختلف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ایجاد و پیگیری شود و هنر این مجموعه در اجرا و عملیاتی کردن این برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به تدوین شناسنامه فرهنگی اصفهان توسط شهرداری یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید از این مطالعات برای برنامه‌ریزی‌های خود بهره‌مند شوند و برنامه‌های این رصدخانه باید با قوت تمام پیش رود تا مسائل فرهنگی و اجتماعی به شکل عملیاتی رصد شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی اضافه کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و این نشان می‌دهد که این مقوله به حدی اهمیت دارد که پرداختن به آن و موفقیت فضای مجازی پرداختن به انقلاب اسلامی و موفقیت انقلاب است.

وی با بیان این که امروز دشمنان از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند، بیان داشت: باید کارگروه فضای مجازی تشکیل شده و آسیب‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی با ظرافت خاصی دیده شود تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمنان نه به صورت منفعلانه بلکه به صورت فرافعال اقدام کنیم.

مهرعلیزاده تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نباید در مقابل فضای مجازی ساکت و صامت باشند و باید با ورود فعال در این فضا در جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی اقدامات و همچنین بررسی تحلیلی عملکرد دستگاه‌ها، کسب اطلاعات از فضاهای مجازی مخرب علیه خود و ریشه‌یابی آن اقدام کنند.

وی با تأکید بر این که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان باید موضوعات مهم و مؤثر را در دستور کار خود قرار دهد، عنوان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند هم‌فکری لازم را داشته باشند تا موضوعاتی از قبیل مصرف بهینه آب و ایجاد نشاط اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :