تابناک: فردي كه با معرفي خود به عنوان خلبان در شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي اقدام به فريب و اغفال دختران جوان كرده و پس از ملاقات با آنان در يك فرصت مناسب طلاجات آنان را سرقت مي كرد توسط كارشناسان پليس اصفهان دستگير شد.
کد خبر: ۶۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 15 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار كرد: در پي شكايت تعدادي از بانوان مبني بر اغفال و فريب آنان توسط فردي در شبكه هاي اجتماعي موبايلي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: شاكيان در اظهارات خود بيان داشتند در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي با فردي كه خود را خلبان معرفي كرده و تصاويري با لباس خلباني را بر روي صفحه شخصي‌اش انتشار داده آشنا شده و به پيشنهاد ازدواج او پاسخ مثبت داده‌اند.

رييس پليس فتا استان اصفهان ادامه داد: پس از مدتي برقراري ارتباط در فضاي مجازي بين قربانيان و متهم، فرد شياد درخواست ملاقات حضوري با طعمه‌هاي خود كرده و در فرصتي مناسب طلا و جواهرات آن‌ها را به سرقت مي‌برده است.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه در تحقيقات و اقدامات ويژه در فضاي مجازي مشخص شد كه فردي با جعل مدارك خلباني اقدام به اغفال دختران و زنان جوان و با اين شيوه توانسته تا كنون طلاهاي 50 زن را سرقت كند، گفت: با شناسايي مخفيگاه متهم كارآگاهان اين پليس در هماهنگي با مقام قضايي وي را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

وي افزود: بانوان جواني كه به اين شيوه از آنان سوء استفاده شده مي توانند جهت پيگيري پرونده و تنظيم شكايت خود از متهم به پليس فتاي استان واقع در خيابان قائميه مراجعه كنند.

رييس پليس فتاي استان اصفهان با بيان اينكه بارها پليس به مردم گفته كه فضاي مجازي فضاي قابل اعتمادي نيست و نبايد فريب كساني كه با عناوين و تصاوير شيك در شبكه هاي اجتماعي ظاهر مي شوند را بخورند، گفت: يكي از آسيب‌هاي فضاي مجازي كه به وفور شاهد آن هستيم هويت كاذب است كه افراد كلاهبردار و شياد با هويت هاي جعلي و فريبنده قصد سوءاستفاده از كاربران را دارند.

سرهنگ مرتضوي گفت: هشدار پليس به مردم اين است كه از ارتباط با افراد غريبه در شبكه‌هاي اجتماعي خودداري كنند و بدون تحقيق و بررسي به ملاقات با افرادي كه در فضاي مجازي با آن‌ها آشنا مي‌شوند، نروند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار