کد خبر: ۶۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 13 July 2015

در اولین دقایق غروب آفتاب وارد عمل شده و پس از شناسایی منازل با شگردهای مختلف وارد شده و دست به سرقت می زدند، اما در نهایت ظن یک شهروند باعث شد تا این باند حرفه ای شناسایی و متلاشی شود... 

 اطلاع پلیس از حضور مشکوک چند نفر در رستوران 
از طریق تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، اخبار و اطلاعاتی مبنی بر حضور مشکوک چند جوان در یک رستوران اعلام شد، اما دو جوان حاضر در رستوران به محض توقف گشت موتورسوار پلیس در مقابل رستوران با جا گذاشتن یک دستگاه خودروی سواری پیکان وانت سفید رنگ و ضمن رها کردن کیف دستی حاوی مقادیر متنابهی طلا و جواهرات، از محل متواری شدند . با توجه به کشف مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات و احتمال سرقت آنها به شیوه سرقت منزل، پرونده تشکیل و تحقیقات آغاز شد .

 فیش بانکی اولین متهم را لو داد 
در شرایطی که تحقیقات جهت شناسایی آخرین مالک خودروی پیکان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، در بازرسی دقیق از داخل پیکان وانت، پلیس موفق به پیدا کردن یک عدد فیش بانکی شد .
با بررسی تراکنش مالی صورت گرفته از طریق فیش بانکی، فردی شناسایی و در تحقیقات از وی مشخص شد که پول واریز شده به حسابش بابت اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی بوده است. صاحب آپارتمان به کارآگاهان عنوان داشت: این پول توسط مستأجرم به نام حسن به حسابم واریز شده است. کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی نامحسوس، اطمینان پیدا کردند آپارتمانی که به صورت مجردی از سوی حسن اجاره شده، به محل تردد افراد ناشناسی تبدیل شده که همین موضوع، زمینه نارضایتی سایر ساکنین را ایجاد کرده است. در ادامه، کارآگاهان با اطمینان از حضور حسن در آپارتمان قصد دستگیری وی را داشتند، اما او اقدام به فرار از طریق پنجره آپارتمان کردو نهایتا با توجه به محاصره کامل مجتمع از سوی کارآگاهان ، دستگیر شد . 
وی پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه تحقیقات صراحتا به ارتکاب سرقت‌های منازل شهر تهران اعتراف و دو همدست خود را به مأمورین معرفی کرد .
با شناسایی مخفیگاه هر دو متهم این دو نفر نیز دستگیر شدند .
 پای دو سارق دیگر نیز به پرونده باز شد
با انجام تحقیقات از دو متهم دستگیر شده، آنها در اعترافات خود عنوان کردند که علاوه بر انجام سرقت های انجام شده با حسن و رضا ، با دو سارق دیگر منزل نیز سرقت های مشترک و متعدد دیگری را انجام داده اند . 

 مرگ یکی از سارقان در حین فرار
با شناسایی مخفیگاه این دو متهم، ابتدا مرتضی در منزلش دستگیر شد؛ اما در زمان دستگیری میلاد، با وجود صدور دستور ایست از سوی کارآگاهان، وی اقدام به فرار از طریق پشت بام های مجتمع های مسکونی کرد و کارآگاهان پس از یک تعقیب و گریز در پشت بام های مجتمع های مسکونی، درحالی که میلاد همچنان بی توجه به دستور ایست آنها قصد فرار داشت، با رعایت قانون به کارگیری سلاح، اقدام به شلیک گلوله و مجروح کردن دست چپ میلاد کردند؛ نهایتا در حالی که میلاد همچنان قصد متواری شدن از طریق دیوار مشترک دو مجتمع مسکونی را داشت، از ارتفاع سقوط و فوت کرد .
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده گفت: متهمین صراحتا به ده ها فقره سرقت به شیوه های تخریب درِ منازل ، بالکن و پنجره اعتراف کردند که همگی این سرقت ها در زمان های اولیه تاریکی هوا بوده است همچنین این سارقان جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی همچنان در اختیار پلیس آگاهی هستند. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار