دیر مجموعه کاخ موزه چهلستون اصفهان از تعطیلی این مجموعه جهانی به دلیل انجام عملیات سم پاشی سازه های چوبی کاخ از 14 تا پایان روز 16 خردادماه خبر داد. عاصفه بدر، اظهار کرد: امسال و همزمان با روزهای 14 و 15 خرداد که همزمان با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین سالروز قیام تاریخی 15 خرداد و با توجه به اینکه ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) نیز امسال با روز 16 خرداد ماه مقارن شده است، این مجموعه تاریخی جهانی در این 3 روز تعطیل است.
کد خبر: ۶۱۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 31 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، عاصفه بدر، اظهار کرد: امسال و همزمان با روزهای 14 و 15 خرداد که همزمان با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین سالروز قیام تاریخی 15 خرداد و با توجه به اینکه ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) نیز امسال با روز 16 خرداد ماه مقارن شده است، این مجموعه تاریخی جهانی در این 3 روز تعطیل است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بزرگترین سازه چوبی و تاریخی کشور در این مجموعه تاریخی قرار گرفته و در عین حال مجموعه اصلی کاخ دارای در و پنجره های متعدد چوبی است، لذا با توجه به تعطیلی رسمی 14 و 15 خرداد، بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده جهت حفاظت سازه های عظیم چوبی این کاخ در برابر هجوم حیوانات موذی همچون موریانه، عملیات سم پاشی و آفت زدایی احتمالی از بخشهای چوبی این کاخ در طی این سه روز انجام می شود.

بدر افزود: با توجه به ابعاد گسترده عملیات سم پاشی و احتمال آسیب دیدن گردشگران، جدای از تعطیلات رسمی روزهای 14 و 15 خرداد ماه کارشناسان ارشد میراث فرهنگی توصیه کردند تا روز 16 خرداد نیز به دلیل سلامت گردشگران، این مجموعه تاریخی تعطیل باشد.

مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش های چوبی برخی بناهای تاریخی اصفهان در سال های گذشته مورد هجوم موریانه قرار گرفته است، در سالهای اخیر عملیات گسترده ای توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در جهت دفع حیوانات موذی از این بناها انجام شده است.

برچسب ها: چهل ستون ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار