مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: نه تنها باغ گلها بلکه تمام گیاهان و درختان سطح شهر همه متعلق به عموم مردم است و در واقع مالک معنوی درختان مردم هستند.متاسفانه نوشته‌های روی کاکتوس‌ها در باغ گل‌ها از سال‌های گذشته هم وجود داشته اما امسال اطلاع‌رسانی بیشتری نسبت به سال‌های قبل برای فرهنگسازی مردم صورت گرفت.
کد خبر: ۶۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 30 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : فروغ مرتضایی‌نژاد در خصوص یادگاری نوشتن روی کاکتوس‌های باغ گلهای اصفهان گفت: متاسفانه نوشته‌های روی کاکتوس‌ها در باغ گل‌ها از سال‌های گذشته هم وجود داشته اما امسال اطلاع‌رسانی بیشتری نسبت به سال‌های قبل برای فرهنگسازی مردم صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید بر روی جنبه‌های فرهنگی چنین اقداماتی بیشتر کار کرد، افزود: نه تنها باغ گلها بلکه تمام گیاهان و درختان سطح شهر متعلق به عموم مردم است و در واقع مالک معنوی درختان مردم هستند.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در دیگر کشورها هر فرد مالک معنوی درختان فضای نزدیک منزلش است، گفت: علاوه بر این افراد باید مراقب تمام گیاهان و درختان باشند و در کشور ما نیز باید این فرهنگ جا بیفتد که تمام درختان، گیاهان و فضای سبز متعلق به مردم است چرا که تنفس مردم را امکانپذیر کرده و شادابی و نشاط روحی آنان را درختان تامین می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از یادگاری نوشتن برخی شهروندان روی بناهای تاریخی اظهار کرد: متاسفانه این اقدام زشت بر روی بناهی تاریخی چند صد ساله در تمام کشور دیده می‌شود و این به نوعی ناآگاهی فرهنگی در تمام کشور است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص ضرورت اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در این زمینه تصریح کرد: باید با اطلاع‌رسانی‌ها و نصب تابلوها، تیزرها و فراخوان‌ها در سطح شهر به مردم اطلاع‌رسانی کنیم که این اقدام به هیچ‌وجه درست نیست، درختان و فضای سبز متعلق به مردم است و باید درختان را پاس بداریم چرا که درختان انسان‌ها و حیات آنها را حفظ کرده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار