مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برآورد اولیه خسارات حدود 260 میلیارد تومان است که البته هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده است.
کد خبر: ۶۱۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 29 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : احمدرضا رئیس‌زاده اظهار کرد: به دلیل سرمازدگی و تگرگ از اواخر فروردین‌ماه سال جاری به 5 هزار هکتار از زمین‌های زراعی و 10 هزار هکتار باغات استان اصفهان خسارت وارد شده است.

وی با بیان این که عمده این خسارات به باغات و زمین‌های زراعی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل وارد شده است، افزود: باغات و زمین‌های زراعی شهرستان‌های آران و بیدگل، بویین میاندشت، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا و کاشان دچار سرمازدگی شدند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برآورد اولیه خسارات حدود 260 میلیارد تومان است که البته هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به خسارت به محصولاتی همچون گردو و آلوچه خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش دما به زیر 6 درجه سانتی‌گراد در کاشان، باغات و زمین‌های زراعی زیادی در شهرهای قمصر، قهرود و برزک این شهرستان دچار خسارت شدند.

رئیس‌زاده اذعان داشت: میزان خسارات در مناطق کوهستانی به صددرصد هم رسیده و درصد کمی از باغات و زمین‌های زراعی در استان اصفهان بیمه هستند.

وی با بیان این که میزان خسارات به باغ‌داران استان اصفهان به وزارت جهاد کشاورزی انعکاس داده شده است، تصریح کرد: پرداخت خسارت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اذعان داشت: درخواست اعتبارات، تسهیلات معیشتی و یارانه‌ای برای رفع مشکلات باغ‌داران به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

وی تأکید کرد: به دلیل بارندگی‌های شدید و سیلاب از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به تأسیسات و منابع آبی 3 هزار هکتار از زمین‌های زراعی و 2.5 هزار هکتار باغات استان اصفهان خسارت وارد شده است.

رئیس‌زاده بیان داشت: باغات و زمین‌های زراعی شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، شاهین‌شهر، نطنز و نایین دچار خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب شدند.

وی در پایان با بیان این که سیلاب به دام‌های برخی از شهرستان‌های استان اصفهان خسارت وارد کرده است، ادامه داد: نزدیک به 500 رأس دام به ارزش حدود 60 میلیارد تومان در استان اصفهان تلف شدند.

سرمای بهاره در سال جاری باغات 17 استان کشور را دچار 7 هزار میلیارد تومان خسارت کرده و این در حالی است که تنها 20 تا 30 درصد باغات خسارت‌دیده کشور بیمه بوده‌اند.

به گفته مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی، امسال  بیش از 678 هزار هکتار از محصولات باغی دچار سرمازدگی شدند، بیش از 3 میلیون تن از محصولات سردسیری دچار سرمازدگی شدند و ارزش آن تقریباً بیش از 81 هزار میلیارد ریال است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار