این پروژه که با سابقه قریب به 16 سال از آغاز آن و خوابی عمیق با عنوان پروژه تاریخی شهر مشهور شده است ، چند ماهی است با تلاش های مستقیم استاندار جدید در حال سپری نمودن مراحل پایانی خود است .
کد خبر: ۶۱۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 28 May 2018
پل سوم بشار که با سابقه قریب به 16 سال از آغاز آن و خوابی عمیق با عنوان پروژه تاریخی این شهر مشهور شده است ، چند ماهی است که با تلاش های مستقیم استاندار جدید در حال سپری نمودن مراحل پایانی خود است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این پروژه که در ادبیات محاوره ای از آن به عنوان "آئینه دق" هم نام برده می شد و حتی از نظر مهندسی پایه های آن بخش زیادی از عمر مفید خود را طی کرده است ، در بن بستی عجیب گیر کرده بود . اما استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد حدود 8 ماه پیش و در بدو ورود ، مسئولیت مستقیم پیگیری روند تکمیل آن را بر عهده گرفت و دستگاه های مرتبط را به فوریت مامور جمعبندی های خود و ارائه راهکار نمود که خوشبختانه فاز اول آن ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد.
اینکه این پروژه برای شهر یاسوج تا چه میزان حیاتی و مهم است نیاز به توضیح ندارد و کافی است در زلزله اخیر و هنگامی که مردم فقط برای خروج از شهر برای اطمینان بیشتر (در حالی که هیچ بحران واقعی وجود نداشت) با چه ترافیک سنگین و وحشتناکی روبرو شدند ، نگاهی بیاندازیم تامتوجه شویم که پل سوم تا چه میزان برای شهر یاسوج اضطراری است!
اما خوشبختانه با یک مدیریت واحد و هماهنگ و شاید بتوان گفت همراه با توپ و تشرهای شخص استاندار بالاخره فاز اول آن در حال گذراندن مراحل پایانی است و بنابر گفته احمدی ، عید فطر دیگر از ترافیک های وحشتناک برروی پلی ورودی کنونی خبری نخواهد بود.
 
خواب 16 ساله یک پروژه و بیداری 8 ماهه آن + تصاویر
 
فاز اول تا عید فطر زیر بار ترافیک می رود
بنابر گزارش میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد از محل پل سوم بشار روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون ، مدیر کل دفتر خود و همچنین مدیر کل راه و شهرسازی بازدیدی از این پروژه داشت که وی با اطمینان از زیر بار ترافیک رفتن فاز اول پل سوم بشار خبر داد.
علی محمد احمدی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از پل سوم بشار در جمع خبرنگاران افزود : یکی از مشکلات شهر یاسوج بحث مبادی خروجی و ورودی این شهر است و این شهر به نسبت سایر مناطق استان از رشد نسبی جمعیتی بالاتری برخوردار است.

استاندار با بیان اینکه دسترسی بهتر مردم و حل مشکلات ترافیکی موضوع قابل توجهی است، اظهار داشت: پل سوم بشار از سال ۸۱ تعریف شده بود و باید خیلی زودتر از زمان حاضر به بهره برداری می رسید.

احمدی خاطرنشان کرد: مشکلات اعتباری و عدم تحقق برنامه ریزی ها از جمله موارد قابل ذکر برای طولانی شدن روند احداث این پل است و در برنامه پنجم توسعه تنها پنج میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شده بود.

احمدی با بیان اینکه با ورود به استان در راستای بررسی موانع پیش روی توسعه ترافیکی و حمل و نقل شهر یاسوج هدفگذاری هایی انجام شد، ابراز کرد: تلاش شد که تمرکز بالایی بر این پروژه گذاشته شود و بهره برداری از این پل در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.

احمدی گفت: در سال ۹۶، ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافت و ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل فازهای آن در نظر گرفته شد.

استاندار با اشاره به جزئیات پل سوم بشار بیان داشت: این پل دارای دو باند و چهار خط است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، فاز اول آن در روز عید سعید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

احمدی ابراز داشت: دو رمپ این پل نیز در حال احداث است و باند دوم نیز با تکمیل رمپ ها تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در فاز دوم نیز اتصال پل به کمربندی جنوبی شهر یاسوج عملیاتی خواهد شد و ‌با تکمیل این پل، یکی از گره های ترافیکی مرکز استان مرتفع خواهد شد.

احمدی با اشاره به ساخت پل چهارم بشار، خاطرنشان کرد: این پل در محدوده شهری و در حوزه شهرداری قرار دارد و بازدیدی نیز از این پل داشته ایم و امید است همزمان با بهره برداری از باند دوم پل سوم بشار، پل چهارم نیز به بهره برداری برسد.

استاندار در پاسخ به سوالی پیرامون احداث پل پنجم بشار، گفت: صحبت هایی در این حوزه شده است و باید متناسب با رشد جمعیت توسعه زیرساخت های ترافیکی نیز عملیاتی شود و مباحث مطالعه این طرح مطرح است.

فاز اول پل سوم بشار پس از قریب به ۱۶ سال در آستانه بهره برداری قرار گرفته و به نوعی طلسمی ۱۶ ساله شکسته خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار