تابناک: سه طرح تولید برق خورشیدی (فتوولتائیک) با اعتبار افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در فریدونشهر استان اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ 18 February 2015
به گزارش تابناک، مدیر برق شهرستان فریدونشهر روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هزینه این طرح ها از محل اعتبارات برق استان تامین شده است.

« مصطفی بهرامیان » گفت: طرح بهره برداری از سلول های خورشیدی در مسجد جامع، هنرستان شهید محلاتی و هنرستان مکتبی فریدونشهر، با توان تولید پنج کیلو وات اجرا شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای نصب سامانه های تولید برق خورشیدی در پشت بام منازل مسکونی و ادارات در فریدونشهر آغاز شده است، افزود: این طرح براساس قانون بودجه سال 93 مصوب مجلس شورای اسلامی در فریدونشهر عملیاتی شده است.

بند «ز» قانون بودجه سال 93 مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت را برای نصب سامانه های تولید برق خورشیدی از محل منابع عوارض برق، موظف کرده است.

مدیر برق شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: این شهرستان حدود 300 روز آفتابی در سال دارد و زمینه برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی فراهم است.

وی افزود: با اجرای این طرح می توان در کاهش هزینه های خانوارها گام اساسی برداشت.

بهرامیان با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها توسط دولت و اعلام قیمت واقعی حامل های انرژی در آینده ای نزدیک گفت: در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلو وات انرژی برق 120 تومان است که فقط حدود 30 تومان از مشترکین دریافت می شود.

وی افزود: در صورت اجرای کامل مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها در مورد حامل های انرژی، اجرای سامانه تولید برق خورشیدی فتوولتائیک می تواند کمک شایانی در کاهش هزینه ها برای مشترکین داشته باشد.

بهرامیان میزان برق تولیدی از طریق برق خورشیدی برای منازل مسکونی و تجاری را یک کیلو وات اعلام کرد و گفت: هزینه تجهیزات، نصب، راه اندازی و آموزش بهره برداری آن برای هر واحد مسکونی 90 میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: 50 درصد این هزینه بصورت کمک بلاعوض از سوی دولت تامین می شود و مابقی آن از مشترکین اخذ خواهد شد.

فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار