استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: با توجه به تلاش‌‌ها و زحمات قشر پرستاران جامعه، بهبود شرایط پرستاران اصفهان در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در بازدید از موسسه خیریه توانبخشی معلولان شهید مدنی، ‌اظهار داشت: بر‌اساس آمار ارائه شده به طور معمول بین10 تا 12 درصد از جمعیت کشورهای مختلف را افراد دارای معلولیت‌های جزئی تا حاد تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه به طور معمول در کشورهای مختلف، دولت‌ها این افراد را زیر پوشش قرار می‌دهند، افزود: در ایران نیز بخشی از مدد‌جویان از معلولیت‌های جسمی، روحی و روانی توسط سازمان بهزیستی زیر پوشش قرار گرفته‌اند و بخش قابل توجهی نیز زیر پوشش موسسه‌های خیریه‌ای هستند‌ که خوشبختانه در استان اصفهان نیز تعداد خیریه‌ها بالا بوده و یکی از افتخارات استان اصفهان به حساب می‌آید.

استاندار اصفهان به فعالیت موسسه خیریه توانبخشی معلولان شهید مدنی اشاره و بیان کرد: در این مجموعه حدود 200 نفر از معلولان جسمی به صورت شبانه‌روزی و حدود 30 نفر به صورت نیمه‌وقت نگهداری می‌شوند و همچنین مجموعه خدمات دیگری از جمله مشاوره در این مرکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات این مرکز توسط موسسه قائم‌الرضا و بخشی نیز توسط سازمان بهزیستی تامین می‌شود، تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه بخشی از هزینه‌های بازسازی این مرکز را بر‌عهده گرفته و کمک‌های خوبی را نیز به این مرکز داشته است.

زرگرپور گفت: خوشبختانه این مرکز نسبت به مراکز دیگر به شرایط استاندارد نزدیک بوده و مدد‌جویان تا آن‌جا که امکان‌پذیر است از خدمات مطلوبی بهره‌مند می‌شوند و باید تلاش شود که مشکلات آن‌ها به طور کامل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه برای کامل کردن فعالیت‌های خود نیازمند سرمایه‌گذاری بوده که امیدوار هستیم از طریق خیریه‌ها، دولت و شرکت فولاد‌مبارکه تامین شود.

وی با بیان اینکه مردم باید به شکرانه سلامتی خود و فرزندانشان در طول سال و به‌ویژه در ماه مبارک رمضان به فکر مددجویان باشند، گفت: در حال حاضر بخش زیادی از هزینه‌های این مجموعه‌ها را کمک‌های مردمی تامین می‌کند و چه بهتر که به شکرانه این سلامتی ما نیز بخشی از هزینه‌های آن را برعهده بگیریم.

استاندار اصفهان به مشکلات پرسنل این مراکز اشاره و خاطرنشان کرد: پرسنل این مراکز با انجام رساندن فعالیت‌های خود ایثار و جهاد کرده و با وجود اینکه ثواب و پاداش اخروی را به دنبال دارد، مشکلات زیادی نیز از نظر جسمی و روحی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد به مرور زمان فرسوده می‌شوند، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت قوانین و مقررات و دریافتی‌های آنان به گونه‌ای نبوده که این افراد دل‌گرم به فعالیت شوند که باید در زمینه رفع این مشکلات تلاش شود.

به گزارش تسنیم، استاندار اصفهان در بازگشت به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با حضور در بیمارستان شهید مطهری فولاد‌شهر از یکی از مجروحان حادثه انفجار در کارخانه ذوب‌آهن عیادت کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار