سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۱۱۰ روستای فاقد آب استان کرمانشاه تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 01 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فرامرز شوهانی، با اشاره به اینکه ۴۴۰ روستا در استان کرمانشاه فاقد آب آشامیدنی هستند اظهار داشت: تا پایان سال مالی ۹۷، ۱۱۰ روستااز نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد و مابقی روستا‌های فاقد و راکد بالای ۲۰ خانوار در صورت تأمین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: تعداد کل روستا‌های استان ۲۸۸۸ روستا است که از این تعداد ۱۷۵۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۸۴۸ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۲۸۴ خالی از سکنه است.

شوهانی گفت: تعداد کل روستا‌های تحت پوشش در سطح استان ۱۷۶۲ روستا است که از این تعداد ۱۳۶۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و تعداد ۳۹۶ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۳۹ روستای سطح استان از طریق آبرسانی سیار تأمین آب می‌شوند بیان کرد: از این رقم بیشترین تعداد آبرسانی مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۵۴ روستااست و با پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان خشکسالی در روستا‌ها و برخوردار شدن تمامی روستا‌ها از نعمت آب آشامیدنی، آبرسانی سیار همچنان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی میشود درفصل گرما این تعداد به ۳۵۰ روستا برسد.

شوهانی با بیان اینکه روستا‌های دارای شبکه آب شرب در مناطق زلزله‌زده اکنون همچون زمان قبل از وقوع زلزله در مدار بهره‌برداری قرار دارند گفت: در مواردی انجام آواربرداریو حفاری و گودبرداری‌ها در روستا‌ها سبب تخریب انشعابات موقت و روکار نصب شده جهت تأمین آب شرب کانکس‌ها و چادر‌ها می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: اکنون اکیپ‌های تعمیرات تأسیسات آب روستایی در شهرستان‌های مذکور فعال بوده و در اسرع وقت نسبت به رفع حوادث اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب کیفیت آب است عنوان کرد: بر اساس این رسالت به صورت مستمر و ویژه عملیات سالم‌سازی آب شرب درسطح روستا‌های استان در دستور کار جدی این شرکت است و در مناطق زلزله‌زده به جهت اهمیت و حساسیت موضوع و شرایط بحرانی به صورت بسیار ویژه مورد توجه است.

شوهانی افزود: بنابراین جهت اطمینان از صحت سلامت آب پایش در مناطق زلزله‌زده توسط عوامل اجرایی این شرکت و همچنین چند اکیپ مشترک با همکاری مرکز بهداشتشهرستان‌ها به صورت روزانه از تمام نقاط روستا‌ها که شامل سنجش میزان کلر باقیمانده و نمونه‌برداری میکروبی است به طور مستمر در حال انجام است.

وی گفت: تا‌کنون گزارشی مبنی بر آلودگی یا بیماری منتقله از طریق آب از سوی معاونت بهداشت استان گزارش نشده است که نشان از صحت انجام عملیات سالم‌سازی آب در مناطقزلزله‌زده دارد.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار