تابناک: یکی از نمایندگی های شرکت خودروسازی سایپا،در اصفهان به علت نوع فروش و عدم عمل به تعهدات خود در قبال مشتریان اکنون سبب شکایت بسیاری از شهروندان که مبادرت به ثبت نام خودرو در این نمایندگی کرده بودند، شد.
کد خبر: ۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ 18 February 2015
به گزارش تابناک، نمایندگی های شرکت های خودروسازی در سطح کشور به عنوان نماینده آن شرکت برای فروش خودرو به مردم هستند و به نوعی شرکت های خودروسازی از طریق آن ها محصولات خود را در سطح کشور عرصه می کنند از همین رو مردم با این اعتماد اقدام به خرید خودرو از این نمایندگی ها می کنند.

به تازگی تعدادی از مردم با شکایت از نمایندگی سایپا در خیابان وحید اصفهان مدعی شدند این نمایندگی اقدام به کلاه برداری از مردم کرده است.

هوشنگی یکی از این خریداران در این باره گفت: من و خیلی از افرادی که به شکایت از این مجموعه پرداختیم در روز 15 بهمن سال 92 با پرداخت حدود ده میلیون اقدام به ثبت نام خودرو پراید 111 کردیم، در آن زمان به ما این قول را دادند که این خودرو در روز 31 خرداد 93 تحویل داده می شود و اگر هم که دیرتر از این زمان تحویل داده شد، دیرکرد آن به مشتریان پرداخته می شود.

وی ادامه داد: وقتی 31 خرداد برای تحویل خودرو به نمایندگی سایپا رفتیم به ما گفتند که باید صبر کنید، حدود یک ماه بعد وقتی برای پیگیری وضعیت خودرو به این نمایندگی مراجعه کردیم به ما اعلام کردند که مابقی پول را برای تحویل خودرو پرداخت کنید ما نیز حدود 8 میلیون و سیصد و هفتاد هزار تومان پرداخت کردیم.

این خریدار خودرو تصریح کرد: ما تا 30 آذر برای دریافت خودرو صبر کردیم و در این تاریخ با دعوا و جنجال خودرو خود را بدون کارت، سند و پلاک تحویل گرفتیم. حالا که برای دریافت این اسناد مراجعه کردیم متوجه شدیم بیش از 400 نفر پول را پرداخت کردند و نمایندگی سایپا کلاه برداری کرده است.

گفته می شود شرکت سایپا اموال این نمایندگی چند ساله خود را متوقف و کارگاه ها و نمایندگی را پلمب کرده است.

نکته قابل توجه این است که این افراد به اعتبار این که نمایندگی "سلیمی"، نمایندگی سایپا است اقدام به خرید خودرو از این نمایندگی کردند و از همین رو انتظار دارند که سایپا مسئولیت  پول های پرداخت شده را بر عهده گیرد و خودروها را به مردم تحویل دهد یا پول هایی که از سوی این نمایندگی اخذ شده را به مردم بازگرداند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
عباس
|
France
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
با سلام
این خبر کاملا صحت دارد، و بنده نیز یکی از مال باختگانم که این طعمه کلاهبرداری این نمایندگی به ظاهز پر سابقه شده ام.
البته لازم به ذکر است بهتر است عنوان خبرتان را عوض کنید چرا که بنده و چندین نفر دیگر مثل من برای خودرو تیبا نام نویسی کرده بودیم و همه پراید نبودند! حتی برخی دیگر مدلهای جدید خودرو سایپا را ثبت نام کرده بودند.
در هر حال این نمایندگی تاکنون بیش از 200 نفر شاکی دارد که شکایت به مراجع قضایی تسلیم شده ولی تاکنون هیچ کس جواب درست و موثقی به ما نداده است!
با تشکر از شما برای درج این خبر و نظر بنده
مهدی گلستانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
سلام ماهم از مال باختگان این ماجرا هستیم که در مهرماه با پرداخت 20میلیوزون نیقدواینکه 5 روزدیگر خودرو را میگیرید هنوز در دادگاه ومراجع قضایی سرگردان هستیم وهیچ کس جوابگو نیست تکلیف ما چیست لطفا دسیدگی شود وبه گوش مسولان برسانید
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
سلام.
خبر واقعیته.پووول ما را هم خوردن.
یعنی شرکت سایپا نباید جوابگویه نمایندگی خودش باشه.
الان شرکت سایپا داره از تعهدات خودش شونه خالی می کنه.
واقعا که
کی باید جوابگو مردم بیچاره باشه.
ما با وام و بد بختی پول جور کردیم ماشین بخریم.
خداااا سزاشون را بده.
پاسخ ها
کاظم
| United States |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
سلام
مقصر خودتون هستین این نکنه را همه میدونن که پول باید به حساب خود سایپا ریخته بشه نه نمایندگی من سال 89 مراجعه کردم دیدم گفت یه پک در وجه ......نوشتم ولی وقت دادن چک یادم افتاد این نکته را چک را بهش ندادم بعد بهم گفت اگه خواستی با پولت کار میکنیم فلان درصد میدیم گفتم ضمانتش گفت یه چک میدم فهمیدم عجب کلاهی دوخته برای سرم
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
سلام.
کی باید جوابگو ما باشه.
پول ما را هم خوردن و هیچ کسی جوابگو نیست.
رمضانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
متاسفانه این خبر صحت دارد. بنده نیز یکی از مالباختگان هستم. در تیر ماه 93 با مبلغ 7 میلیون تومان بصورت اینترنتی از سایت سایپا پراید 132 ثبت نام کردم. در آبانماه 93 از نمایندگی سلیمی اطلاع دادند که دعوتنامه حاضر است و لازم است مابقی پول را پرداخت نمایم که با پرداخت 12 میلیون و 53 هزار تومان منتظر دریافت خودرو شدم ولی متاسفانه باخبر شدم این مبلغ توسط نمایندگی به سایپا تحویل داده نشده . درسته که نمایندگی سلیمی کلاهبرداری کرده ولی از آن بدتر بی مسئولیتی شرکت سایپاست که مسئولیت تخلفات نماینده خودش را که با تابلو نمایندگی مجاز اقدام به کلاهبرداری کرده نمی پذیرد و میگوید خودتان می دانید و نمایندگی. پس تکلیف چیست.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
من هم از مالباختگانم
شرکت سایپا در این مساله کاملا مقصر است چون با وجود روشن شدن تخلف خیلی زودتر باز هم اجازه فعالیت به این نمایندگی میداده است وقابل اثبات است
ف ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
متاسفانه این قضیه برای صدمین بار اتفاق افتاده! یعنی سایپا نمیتونه نظارت کنه برنمایندگی هاش! من هم خودرو تیبا در سال 92 ثبت نام کردم در این نمایندگی و هیچ ماشینی تحویل نگرفتم. درد باختن پول به یک طرف دروغ ها و وعده های کذب کمپانی سایپا به طرف دیگر!
الان هم ک شکایت کردیم اینقدر دیر رسیدگی میکنن ک همه را خسته کنن! این هم نمونه حمایت از تولید کننده داخل
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
ضمنا سایپا اجازه فعالیت به نماینده متخلفش میداده است
والان بسیار کند عمل میکنه وفقط وعده وعید میدهد
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
بله این خبر صحت دارد بنده از 30 فروردین 93 مبلغی بالغ بر 10میلیون تومان مرحله اول و 12میلیون 825هزار تومان در مرحله دوم برای خودروی تیبا پرداخت کردم که به امروز که 10 اسفند 93 هست نه خبری از برگرداندن پول هست و نه خودرو ،ولی هیچکس پاسخگو نیست.
پویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
شرکت سایپا میگه به دلیل انجام انواع تخلفات از طرف نماینگی، رسیدگی و تحویل خودرو زمانبر شده.چرا بازرسی از نمایندگی در طی دوسال باید ضعیف بوده باشه که الان تازه متوجه این همه تخلف بشن؟صدای مشتری در سایپا اعتراف میکنن که چندین ماهه که شکایت شده از تخلف سلیمی.چرا دست ایشون تا این حد باز بوده؟آیا سایپا جوابی داره؟فعلا گفتن فقط خودرو در طی مدت تحویل داده میشه و تعهدی در پرداخت خسارت و سود پول ها بعد از یکسال نیست.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
در ادامه جا دارد که اضافه کنم سایپا چگونه اجازه چنین تخلفی را داده است آن هم در طی 3سال متوالی تا به امروز ؟
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
امروز شنیده ایم که قرار است یک رضایت نامه یک طرفه سایپا جلوی مشتری ها و مال باخنه ها بگذارد که امضا کنید تا ماشین یک هفته دیگر به دستتان برسد بدون هیچ سند و مدرکی که در دستان ما باشد و بدون خسارت و سود مشارکت !!!!!!!!
م د
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
سلام
درسته ما باید پول رو به حساب سایپا می ریختیم ولی می خوام ببینم اون در دوکونی که بالاش آرم یه شرکت دولتی به اسم سایپا خورده از کی مجوز گرفته که کلاهبرداری کنه.اگه چهار تا از این کلاهبردارا رو اعدام می کردن دیگه کسی جرات کلاهبرداری نداشت کلاه برداری کنه اینای که ماشین ثبت نام کردن یه مشت آدم بد بختن که اگه می تونستن می رفتن تو بارار یه ماشین خریداری می کردن
م ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
سلام بنده ام در 12 آبان سال 93 مبلغ شانزده میلیون جهت خرید خودرو تیبا واریز کردم که متاسفانه کارم به دادگاه کشیده شده است واقعا چه کسی میخواهدپاسخگوی اینهمه کاهبرداری به عناوین مختلف در این کشور باشد ترا خدا بدادمان برسید من این پول را وام گرفته ام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
منم از مالباختگان هستم.امروز دیدم پلمپ تعميرگاهشو باز کردند!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
در تاریخ 19فروردین94 با مراجعه به نمایندگی سایپا واقع در تهران محدوده شرق یه دستگاه تیبا2 ثبت نام کردم و قرار شد دعوت نامه صادر بشه و بعد وجع رو نسبت به اپشن پرداخت کنم.روز دعوت نامه نه خبر از اپشنی بود نه چیز خاصی و فقط هم گفتن همین رو داریم میخوای بخواه نمیخوای به ما چه.بعد کلی بدبختی راضی به همون تیپ معمولی شدم و وجه رو پرداخت کردم.الان قرار بوده از تاریخ 94.3.1 تا 94.3.30 تحویل بدن اما خبری که نیست هیچ تازه تو سایت هم نگاه میکنم نه ماشین فاکتور شده که امیدی بهش باشه و نه عذر خواهی بابت دیر کرد و این مسایل. بنده هم اولین نفر نیستم که این مشکل رو داره که بگیم حالا اشتباهی رخ داده انگار کلا شرکت سایپا مشتریا رو گوسفند فرض کرده و کار خودش رو میکنه.منی که کارم با ماشینه و رو تحویل حساب باز کردم خسارتم رو کی میخواد بده؟ تا جایی که بتوتم این متن رو به نشانه اعتراض پخش میکنم تا دیگه مشتری به شعورش توهین نشه و گرفتار این شرکت بد قول نشه حالا بماند که بعد تحویل باید رختخواب بندازم تو نمایندگی بابت تعمیر هر روز این خودرو بی کیفیت.حتی انقدر بی کیفیت که وقتی ادم چرخی تو اینترنت و نمایندگی ها میزنه همه از خرابی و کیفیت بد تو کیلومترهای بسیار ناچیز مینالند
شماره درخواست بنده 7652008 است.البته میدونم پیگیری وجود نداره و در حد حرف هست بیشتر
شماره تماس هم 093020----77
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
من هم از مال باختگان این جریان در جنوب تهران محله آذری هستم شمارو بخدا بداد مردم برسبد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار