در سه ماهه نخست امسال صورت گرفت:
تابناک: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از رشد 20 درصدی مصرف گاز صنایع استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 09 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا سعید مومنی مصرف گاز طبیعی در بخش مشترکان صنعتی و عمده در استان را حدود 4 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب، اعلام کرد و اظهار داشت: صنایع 20 درصد نسبت به سایر بخش ها با روند افزایشی مواجه بوده است.

وی افزود: با گرم شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی کاهش و در بخش صنعت افزایش می یابد که این امر علاوه بر تقویت چرخه تولید و اقتصاد استان، تاثیر زیادی نیز در کاهش آلودگی محیط زیست داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به افزایش تعداد مشترکین جدید در سطح استان، بیان داشت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حدود 145 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خرداد ماه و 626 میلیون مترمکعب در اردیبهشت و فروردین سال جاری در بخش های خانگی و تجاری سطح استان به مصرف رسیده که میزان مصرف مشترکان صنعتی طی دو ماهه امسال حدود 3 میلیارد مترمکعب بوده است.

مومنی گفت: بخش خانگی در فصل زمستان بیشترین سهم مصرف گاز را به خود اختصاص می دهد، بنابراین تلاش برای رعایت الگوی مصرف و کاهش آن در بخش خانگی از اولویت بالاتری برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه عمده مصرف در این بخش صرف ایجاد گرمایش در ماه‌های سرد سال می‌شود، لذا ارائه راهکارهای عملی و متناسب با شرایط فعلی برای بهینه مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند گام موثری در جلوگیری از هدر رفتن این نعمت خدادادی و ثروت عمومی باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: اینک که فصل مناسبی برای انجام سرویس و عایق کاری موتورخانه هاست، امیدواریم که مشترکان با برنامه ریزی مناسب نسبت به بهینه سازی تاسیسات منازل خود اقدام نمایند.

وی یادآور شد: متاسفانه مصرف گاز در کشور ما 4 برابر میانگین مصرف جهانی است و در حال حاضر بیش از 30 درصد انرژی و گرما از طریق پنجره های معمولی هدر می رود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار