رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
تابناک: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تولید کنندگان به جای دریافت سود سپرده از بانک‌ها به دنبال تولید و اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی هستند و این هدف باید از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد و جامعه را به سمت تولید هدایت کنند.
کد خبر: ۵۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 08 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست هم‌اندیشی مدیران بانک‌ها و هیئت نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی اظهار داشت: متاسفانه تنها خروجی و رویکرد اصلی این ستاد فقط استمهال بدهی‌ها شده است و این در حالی‌ است که هدف اصلی تشکیل کلینیک‌های صنعتی برای واحدهای تولیدی و برطرف شدن مسایل آنان بود.

وی با اشاره به ایثار تولید کنندگان در راه‌اندازی یک واحد تولیدی گفت: تولید کنندگان به جای دریافت سود سپرده از بانک‌ها به دنبال تولید و اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی هستند و این هدف باید از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد و جامعه را به سمت تولید هدایت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تشکیل کمیته مشترک 7 نفره بین اتاق بازرگانی، مدیران بانک‌های استان و استانداری اصفهان خبر داد و تصریح کرد: در این کمیته می‌توان مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی و بانک‌ها را مطرح و راهکارهای اجرایی برای تصویب به شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان و کشور ارایه شود.

وی با اشاره به چرخه توزیع و تولید در اقتصاد کشور گفت: بخش تولید باید تسهیلات بانکی با نرخ بالایی بپردازد و بخش توزیع به راحتی بدون پرداخت مبلغی اضافه‌تر، سود خود را از مبادله اقتصادی با تولید کنندگان دریافت می‌کنند.

سهل‌آبادی مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی دانست و افزود: در سال گذشته در روز صنعت و معدن خدمت رئیس‌جمهوری 7 مساله صنعت و معدن کشور مطرح شد ولی هنوز اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفته است.

سود سپرده بانکی، میل به تولید را کاهش می‌دهد

مرتضی بیشه، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست خواستار تعامل نزدیک بانک‌ها با فعالان اقتصادی شد و گفت: بر اساس عارضه یابی صنعت که توسط اتاق اصفهان در سال گذشته تهیه شد،30 درصد واحدهای تولیدی در استان تعطیل شدند و همه بخش‌های دولتی ،خصوصی و بانک‌ها نباید اجازه دهند روند تعطیلی واحدهای تولیدی در استان عادی شود.

عضو دیگر اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با بیان این پرسش که چرا بانک‌ها سود 20 درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند و به تولیدکننده تسهیلات با نرخ بهره 25 درصد می‌دهند، افزود: سود بانکی موجود در بانک‌های ایران سبب جذب منابع نقدینگی از سایر کشورها برای دریافت سود شده و شرایط سختی برای تولیدکنندگانی برای رقابت با همتایان خارجی ایجاد کرده است .

مجید تباشیری تصریح کرد: کجای دنیا سود سپرده با این نرخ پرداخت می‌کنند که سبب افزایش قیمت تمام شده پول برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی شود این در حالی است که سود سپرده‌های موجود بانک‌ها میل به تولید را در بین مردم به شدت کاهش می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار