معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان اصفهان:
تابناک: معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان اصفهان از اجراي طرح ويژه برخورد با مانكن هاي خياباني و توقيف خودروي رانندگان بدپوشش به مناسبت روز عفاف و حجاب خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 08 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سرهنگ محسن عقيلي اظهار کرد: بررسي ها و تحليل هاي پليس استان نشان مي دهد كه يكي از مشكلاتي كه باعث كم رنگ شدن موضوع عفاف و حجاب در سطح جامعه مي شود عدم هماهنگي دستگاه ها و ارگان ها با يكديگر است.

وی افزود: هم اكنون بيش از 28 دستگاه كشور در موضوع عفاف و حجاب داراي مسووليت اجرايي هستند اما در عمل مي بينيم كه متاسفانه هيچ كدام از اين دستگاه ها به صورت يكپارچه وارد ميدان نمي شوند.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان اصفهان، فقدان الگوي مناسب در توليد لباس، عدم دسترسي بانوان به لباس هاي با پوشش اسلامي- ايراني و قيمت بالاي چادر به عنوان حجاب برتر را از جمله گلايه هاي به حق شهروندان در اين زمينه عنوان كرد و گفت: بايد با ارائه الگوهاي مناسب در جامعه و پايين آوردن قيمت لباس‌هاي متناسب با ارزش ها و فرهنگ ايراني- اسلامي از بروز زمينه هاي بدحجابي جلوگيري كنيم.

وی با بيان اينكه متاسفانه در برخي از مدارس دخترانه غير انتفاعي دختران را مجبور می‌کنند که با فرم خاصي از روپوش به مدرسه بروند و درصد دختران با حجاب برتر چادر در اين مدارس رو به نزول است، گفت: اين كار قطعاً دختران را كم كم از گرايش به حجاب برتر دور كرده و به سمت انتخاب مدهاي جديد می‌کشد و اين عده وقتي بزرگ شوند به جمعيت بدپوشش هاي جامعه ملحق خواهند شد درحالي كه ما بايد حجاب و عفاف را از پايه و از نوجواني به دختران آموزش دهيم.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان اصفهان در خصوص برنامه اين فرماندهي در روز عفاف و حجاب به طرح ويژه تذكر لساني و برخورد با مانكن هاي خياباني اشاره كرد و گفت: يكي از برنامه‌هاي مداوم پليس اصفهان كه در طول سال اجرا مي شود اعمال قانون و توقيف خودروي رانندگان بدحجاب است و پليس براساس قانون مي‌تواند با رانندگاني كه پوشش آنها با تصوير مندرج در گواهينامه مغايرت دارد برخورد كند.

سرهنگ عقيلي از توزيع بسته هاي فرهنگي و تبليغي به افراد بد پوشش و همچنين ارائه هديه به بانوان با حجاب در روز عفاف و حجاب خبر داد و با بيان اينكه برخوردهای سلبي در موضوع بدحجابي همواره جزو آخرين برنامه پليس است گفت: ما معتقديم كه 99 درصد از بانوان بدحجاب ناخواسته و بدون هيچ دليل خاصي به اين سمت رو مي آورند كه اگر مشاوره مناسبي به آنها داده شود قطعاً حجاب اسلامي را انتخاب خواهند كرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار