آیت الله طباطبایی نژاد:
تابناک: نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان در اوصاف متقین گفت: اهل تقوی گوش‌هایشان وقف علمی است که منفعت داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 07 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان همزمان اظهار داشت: متقین ازآنچه خدا بر آنان حرام کرده چشم پوشیده و گوش‌های خود را وقف دانش با منفعت کرده‌اند.

وی بابیان این مطلب که آنان در بلا و سختی و آسایش و راحت حالتی یکسان دارند، گفت: اگر خداوند برای اقامتشان در دنیا زمان معینی را مقرر نکرده بود از شوق به ثواب و بیم از عذاب به‌اندازه چشم به هم زدنی روحشان در بدنشان قرار نمی‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رسول خدا (ص) می‌فرمایند: در روز قیامت همه چشم‌ها گریان است مگر سه چشم، چشمی که از ترس خدا گریه کرده، چشمی که از حرام پوشیده شده و چشمی که شب‌زنده‌داری کرده است.

وی تصریح کرد: اهل تقوی کار بیهوده و لغو انجام نمی‌دهند لذا چشم و گوششان را جایی به کار می‌گیرند که برای دنیا و آخرتشان منفعت داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد کمی آرزوها را از دیگر خصایص انسان متقی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان نمونه بارز یک انسان متقی درزمانی که ایران ناآرام است و پس از گذشت ۱۵ سال به ایران می‌آیند، وقتی در هواپیما خبرنگار احساس امام (ره) را سؤال می‌کند، امام (ره) می‌فرمایند: هیچ حسی ندارم، چراکه می‌داند وظیفه خود را انجام داده لذا خود را درگیر آرزوهای بلند نمی‌کند.

وی اظهار داشت: حضرت موسی بن جعفر (ع) در زندان هارون‌الرشید خداوند را شکر می‌کند و می‌فرماید: خدایا من از تو چیزی جز مکانی آرام برای عبادت نمی‌خواستم که برایم فراهم کردی.

وی صبر را از دیگر ویژگی‌های انسان متقی دانست و گفت: صبر بر دو قسم است، صبر بر عبادت و صبر برای ترک گناه و یک انسان متقی زمانی کوتاه را صبر می‌کند تا به‌راحتی ابدی برسد.ذ
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار