شهردار اصفهان :
تابناک: شهردار اصفهان گفت: با توجه به سیاست‌های جدید شهرداری اصفهان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ریل‌گذاری برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در اصفهان انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 07 July 2015
به گزاشر تابناک به نقل از تسنیم، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در اصفهان اظهار داشت: در اصفهان یک الگوی اقتصادی مدرن شهری و اقتصاد دانش بنیان نیاز است، باید این امر مهم بسترسازی شود زیرا در بهبود کسب و کار و کار آفرینی سهم به سزایی ایفا می‌کند.

وی افزود: باید پهنه‌های کنونی کار گسترش و عرصه‌های اقتصادی دانش بنیان در چهارچوب مقررات و ضوابط شهری انجام شود. در این مورد باید سرمایه‌گذاران را ورود دهیم و تسهیلات و تمهیداتی با همکاری شورای شهر صورت گیرد.

شهردار اصفهان بیان کرد: هدف این است که شهرداری اصفهان وظایف ذاتی خود را که در ماده 55 قانون شهرداری‌ها بوده، به جد انجام دهد و وظایفی که خارج از آن بوده را تصدی‌گری نکرده و سرمایه‌گذار بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی را درگیر کند.

وی با اشاره به اهمیت ورود سرمایه‌گذار به نصف‌جهان تصریح کرد: برای درگیر شدن بخش‌های سرمایه‌گذار خارجی باید جلساتی را با سفرای ایران در خارج کشور به‌ویژه در کشورهای خلیج فارس داشته باشیم و آنها را ترغیب کنیم که در اصفهان سرمایه‌گذاری کنند.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ و ارزشمندی که برای شهر ارزشمند هستند، با سرمایه‌ها فعال می‌شوند، اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد پروژه‌‌های خوبی هستیم که در آن‌ها شهرداری تصدی‌گری نمی‌کند بلکه صرفاً تسهیلات و تمهیداتی برای آن‌ها ایجاد کرده و توانسته آن‌ها را به‌نوعی در شهر به منصه حضور بگذارد.

وی با بیان اینکه شورا در این امر نقش مهمی دارد گفت: شورای شهر مانند قوه مقننه در شهر است و می‌تواند در این رابطه مصوباتی داشته باشد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تشویق کرده و بستر را برای آن‌ها آماده کند.

شهردار اصفهان افزود: این مصوبات می‌تواند تسهیل‌کننده باشد برای نمونه بحثی که اخیراً شورای شهر درباره هتل‌سازی و معافیتی که در این حوزه در نظر گرفت، یکی از همین تسهیلات است که در حوز‌ه‌های دیگر می‌تواند، در نظر گیرد.

وی بیان کرد: در کل شهر را برای سرمایه‌گذاران ریل‌گذاری می‌کنیم تا حضور جدی داشته باشند و در آینده نزدیک شاهد حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشیم؛ با توجه به اینکه فرصت تا پایان دوره کم است اما این بسترسازی سبب می‌شود در آینده نزدیک بیفتد و این بستر سازی از امسال شروع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار