در ایام سپری شده از نوروز 97 صورت گرفت
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون حدود 38 هزار و 738 نفر اقامت مسافر در استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۸۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 26 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون حدود 38 هزار و 738 نفر اقامت مسافر در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برای خدمات‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی که در ایام عید وارد چهارمحال و بختیاری می‌شوند از ظرفیت حدود 7 هزار و 500 نفر اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر بهره گرفته شده است، افزود: این ستاد در قالب 10 کمیته در سطح استان تشکیل شده، همچنین 9 ستاد هماهنگی خدمات سفر به ریاست فرمانداران نیز در شهرستان‌های مختلف آغاز به کار کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 22 واحد بوم‌گردی و حدود 8 هزار تخت اقامتی در استان وجود دارد که در جهت تأمین شرایط اقامتی مسافران و گردشگران استفاده می‌شود.
عسگری با بیان اینکه از حدود 170 خانه مسافر در چهارمحال و بختیاری جهت اسکان مسافران استفاده می‌شود، عنوان کرد: در طول مدت سپری شده از سال جدید حدود 250 هزار اقلام مختلف شامل نقشه‌های گردشگری، پوستر، بروشور، کاتالوگ، کتابچه خدمات سفر و... در بین مسافران و گردشگران نوروزی که وارد استان می‌شوند توزیع شد.
وی با تأکید بر اینکه 14 مرکز رزرواسیون برای راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی در کانون‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در جهت انجام نظارت‌های مناسب بر عملکرد همه عوامل از قبیل کسبه‌، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز اقامتی، خانه‌های مسافر و... که در حال خدمت‌رسانی به مسافران در استان هستند حدود 90 نفر ناظر پیش‌بینی شده است که به‌صورت شبانه‌روزی و تیمی بر روند کاری مراکز ذکر شده و نحوه خدمات‌رسانی آن‌ها نظارت می‌کنند.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این مدت حدود هفت نوروزگاه جهت اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، اجرای آیین‌های سنتی_محلی و موسیقی‌های محلی در بناهای تاریخی سطح استان، همچون قلعه دزک، قلعه چالشتر، قلعه شلمزار، پل مصلی، قلعه جونقان و شهرکرد برپا شد.
عسگری افزود: 6 استراحتگاه‌ بین‌راهی در مسیر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری جهت خدمت‌رسانی مناسب به گردشگران نوروزی که وارد استان می‌شوند منظور شده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 16 بازارچه صنایع‌دستی موقت و 12 بازارچه صنایع‌دستی دائم در سطح استان دایر شده که حدود 120 غرفه در این بازارچه‌ها تعبیه شده است و در جهت فروش و عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات چهارمحال و بختیاری به مسافران فعالیت می‌کنند.
عسگری در انتها عنوان کرد: در ایام نوروز امسال در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان بیشترین اقامت مسافران و گردشگران نوروزی ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار