مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۰۰تن دانه کلزا از اراضی کشاورزی در استان برداشت شود که ۱۸۰ هکتار در شهرستان بروجن و عمدتاً در بخش بلداجی کشت شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲ 15 May 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، روح‌الله سعیدی اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به تولید دانه‌های روغنی، توسعه کشت گیاهان روغنی از جمله کلزا در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان قرار گرفته است.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۲۶۰ هکتار اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا قرار گرفته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی ۷۰۰تن دانه کلزا برداشت شود که ۱۸۰ هکتار در شهرستان بروجن و عمدتاً در بخش بلداجی کشت شده است، رقم مقاوم ایرانی از جمله نیما در این شهرستان استفاده شده که مقاومت بالا نسبت به سرما و مقاومت خوبی نسبت به ریزش، آفات و بیماری دارد.

به گفته سعیدی، در راستای حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران امسال مشابه سال‌های گذشته برنامه خرید تضمینی کلزار از طریق شرکت غله انجام و قرار است خرید تضمینی کلزا توسط شرکت غله انجام شود، همچنین نرخ خرید تضمینی امسال به ازای هر کیلوگرم حدود ۳۵ هزار تومان است که به صورت نقدی به کشاورزان کلزاکار پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار