تابناک:فرج الله سلحشور که در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قلم زرین در سالن سوره مهر مورد تجلیل قرار گرفت قبل از برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل در سخنانی گفت: برگزاری مراسمی تحت عنوان بزرگداشت شاید در شان من نباشد و همینطور هم هست. روزی در گفتگو با فردی گفتم که قصه های قرآنی مورد علاقه من است و دوست دارم تا آنها را تولید کنم. او در جواب من تفاوت قصه ای واقعی و ساختگی را از من سوال کرد و گفت به اندازه تفاوت خداوند متعال با انسان است.
کد خبر: ۵۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 06 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از حلقه وصل، فرج الله سلحشور  که در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قلم زرین در سالن سوره مهر  مورد تجلیل قرار گرفت قبل از برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل در سخنانی گفت: برگزاری مراسمی تحت عنوان بزرگداشت شاید در شان من نباشد و همینطور هم هست. روزی در گفتگو با فردی گفتم که قصه های قرآنی مورد علاقه من است و دوست دارم تا آنها را تولید کنم. او در جواب من تفاوت قصه ای واقعی و ساختگی را از من سوال کرد و گفت به اندازه تفاوت خداوند متعال با انسان است.

وی افزود: ما عادت کردیم تا قصه به نام خلاقیت از ذهن ما تراوش کند. آن بزرگ در ادامه به من گفت قصه های واقعی را خداوند نوشته و قصه های غیر واقعی را من و شما می نویسیم. خداوند متعال می گوید قصه هایی که ما برای شما می گوییم عبرت هایی برای اهل خرد است. خداوند می فرماید قصه هایی که ما برای شما درنظر گرفته ایم دروغ در آن وجود ندارد.

قصه هایی که در سینما به صورت فیلم به نمایش در می آید سر تا پا دروغ است

سلحشور ادامه داد: در حال حاضر قصه هایی که در سینما به صورت فیلم به نمایش در می آید سر تا پا دروغ است. قرآن می فرماید که ما این قصه ها را تصدیق و تایید کردیم و به دستان شما سپردیم. قران فرموده ام این قصه ها را برای شما تشریح کرده و باز کردیم تا هدایت شوید و درهای رحمت به روی شما باز شود. دوستان آیا سینما و تلویزیون ما درهای رحمت را به روی شما باز می کند؟ ما را به راه نور و هدایت رهبری می کند؟  

این کارگردان خاطرنشان کرد: ما به همان سینمایی که از غرب به ما دیکته کردند چسبیده ایم. این سینما امروز برای ما ملاک شده است. به عبارتی بهتر سینما باید آن چیزی باشد که از غرب آمده است. بر این اساس اگر دنبال چیز جدیدی باشیم یعنی با سینما مبارزه کرده ایم. در ایران ما تا به حال سینما چی بوده که اگر الان بخواهیم با آن مخالفت کنیم اتفاق خاصی رخ بدهد؟ در آیه آخر سوره یوسف آمده اگر شما می خواهد قصه بنویسید باید این قصه واقعی و عبرت آموز باشد

یکی از آرزوهای من راه انداختن سینمای اسلامی است

وی اضافه کرد: یکی از آرزوهای من این است که سینمای اسلامی را ما راه بیاندازیم. سینمای اسلامی آن چیزی است که آیه آخر سوره یوسف به آن اشاره دارد. ما تعدای از این قصه ها را فیلم کردیم و عده ای اعتقاد دارند که ایت قصه ها در عین لطافت دارای طراوت خاصی هم هستند. آنقدر قصه های خوب برای ساخت فیلم داریم که گویی خداوند متعال صدای ما را شنیده است.  

سلحشور تصریح کرد: ببینید امروز در تلویزیون چه کسانی به عنوان الگو به مردم معرفی می شوند. آنهایی که نه ظاهر آنها ربطی به خدا و پیغمبر دارد و نه باطل آنها ربط دارد و ما هم همه آنها را به خوبی می شناسیم. حتی انها به راحتی به همه مسئولین مملکت اهانت می کنند و می گویند که من این فیلم را اکران می کنم و هیچ کسی هم جرات ندارد جلوی اکران من را بگیرد. این درحالی است که فیلم او مربوط به فتنه است. متاسفانه هیچ کسی هم به این خانم نمی گوید که حرف حساب شما چیست؟

سپس مراسم تقدیر و تجلیل از فرج الله سلحشور برگزار شد. برای تقدیر از او مومنی رئیس حوزه هنری، محسن پرویز نماینده انجمن قلم، نیلی نماینده مجمع ناشران انقلاب اسلامی، نعمتی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمال شورجه دوست و همکار سلحشور به روی صحنه آمدند و هرکدام نیز با اهدا لوح تقدیری از او تجلیل به عمل آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :